کد خبر: ۷۳۱۰۳
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۸۰۰

منتجب‌نیا: از مجمع تشخیص مطلحت نظام خواستم به رد صلاحیت‌ها خاتمه دهد


قائم مقام حزب اعتماد ملی گفت:امیدواریم وزارت کشور دولت تدبیر و امید همت کند تا دست عوامل دولت گذشته که هنوز در دولت حضور و نفوذ دارند کوتاه کند.

رسول منتجب‌نیا عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی در سیزدهمین کنگره حزب مردم سالاری که در مجتمع آدینه برگزار شد، گفت: برگزاری این کنگره و کنگره‌های مشابه آن نشان می‌دهد که دولت تدبیر و امید قدم‌های مؤثری را تاکنون برداشته است.

وی با بیان اینکه ما 8 سال انسداد سیاسی و سکوت را پشت سر گذاشته‌ایم، گفت: باید جهشی را برای باز شدن فضای سیاسی شاهد باشیم زیرا سال آینده 2 انتخابات مهم را پیش رو داریم.

وی با اشاره به اظهارات برخی سخنرانان این همایش درباره شیوه تأیید صلاحیت کاندیداها برای انتخابات با بیان اینکه باید از یک فاجعه پیشگیری شود، ادامه داد: من از آقای هاشمی خواستم حالا که مجمع تشخیص نظام در حال بررسی سیاست‌های کلی انتخابات است به این مسئله‌ (رد صلاحیت‌ها) خاتمه دهد.

وی با بیان اینکه ما بعد از رحلت امام مشکل رد صلاحیت‌ها را داشته‌‌ایم، افزود: هیچ‌کس روی این مسئله بحث ندارد که باید فیلتری در انتخابات وجود داشته باشد برای تأیید صلاحیت افراد ولی باید قانون حاکم باشد یا سلیقه اشخاص مخصوصی که وظیفه نظارت بر عهده دارند؟

قائم مقام حزب اتحاد ملی ادامه داد: ما در دولت‌های مختلف مشکل نظارت را داشتیم ولی در دوره گذشته از مجریان انتخابات به ناظران شکایت می‌بردیم چون تنگ‌نظری در اجرا بیشتر وجود داشت و هیأت‌های اجرایی منتخب معتمدین مردم نبودند بلکه منتصب بودند.

منتجب‌نیا ادامه داد: امیدواریم وزارت کشور دولت تدبیر و امید همت کند تا دست عوامل دولت گذشته که هنوز در دولت حضور و نفوذ دارند کوتاه کند.

وی در ادامه با بیان اینکه بیشتر مشکل ما به هیأت‌های نظارت برمی‌گردد، ادامه داد: اکثریت کسانی که رد صلاحیت شدند تنها با این جمله که «صلاحیت شما احراز نشد» رد می‌شوند و هیأت‌های نظارت پس از تأیید استعلام‌های 4 مرجع مشخص، می‌گویند که برای ما ثابت نشده که شما آدم خوبی هستید؛ این حرف درست نیست و من به عنوان یک حقوقدان و استاد دانشگاه این را غیرشرعی و غیرحقوقی می‌دانم که اصل را بر فساد بگذاریم مگر اینکه برای چند نفر مخصوص صلاحیت احراز شود.

وی موضوع تأیید صلاحیت افراد از سوی شورای نگهبان را «حربه‌ای به دست برخی آقایان» خواند و افزود: مجلس باید این مسئله را بررسی کند و برای یک بار هم که شده ریشه این تناقض را دربیاورد تا حیثیت افراد زیر سؤال نرود.

منبع: فارس