کد خبر: ۷۳۱۱۹
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۰۷

نقش مهم همسران سفرا در مناسبات کشورها


معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: همسران سفرا و نمایندگان کشورها در همه دنیا نقش بسیار مهمی دارند و می‌توانند به تعمیق و گسترش مناسبات به ویژه در حوزه زنان کمک زیادی کنند.

 به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، شهیندخت مولاوردی در افتتاحیه هفتمین بازارچه خیریه انجمن بانوان دیپلمات‌های وزارت امور خارجه که امروز در مرکز تحقیقات وزارت امور خارجه برگزار شد، افزود: زنان سفرا و نمایندگان کشورها در سیاست‌های و برنامه‌های کشور خود و کشوری که مقیم آن هستند نقش زیادی دارند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار کرد: ضرورت دارد زنان در کنار هم به صورت تشکل‌های سازمان‌یافته اهدافی را دنبال کنند.

مولاوردی با اشاره به فرا رسیدن سی‌وششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بیان کرد: انقلاب اسلامی انقلابی است که جهانیان ناباورانه پیروزی آن را به نظاره نشستند و نقطه عطفی در تاریخ معاصر ایران و جهان محسوب می‌شود. زنان نقش مهمی در برهه‌های مختلف انقلاب اسلامی چه زمان پیروزی و چه پس از آن ایفا کردند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده تأکید کرد: این مناسبات فرصت مناسبی برای ارزیابی وضعیت موجود و میزان فاصله با آرمان‌های انقلاب است و می‌توانیم پس از رسیدن به تحلیلی صحیح برای دستیابی به اهداف انقلاب اسلامی برنامه‌ریزی کنیم.

مولاوردی در پایان تأکید کرد: دیپلماسی زنان برای گسترش و تعمیق سیاست‌ها به منظور همکاری مشترک بین کشورها بسیار مهم است. علاوه بر آن، آنان می‌توانند در زمینه اهداف مشترکی مانند اقدامات نوع دوستانه موثر عمل کنند و مسئولیت‌های اجتماعی خود را به بهترین نحو انجام دهند.
*ایسنا