کد خبر: ۷۳۱۹۵
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۸۷۸

اعلام زمان راه اندازی مترو فرودگاه مهراباد

 معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: مترو فرودگاه مهرآباد که تاکنون پیشرفت فیزیکی ساخت آن 80 درصد بوده است، تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، تشکری هاشمی افزود: این خط دو و نیم کیلومتر طول دارد که پایانه‌های یک، دو، چهار و شش را ازطریق سه ایستگاه به خط چهار متصل می‌کند.
وی گفت: عملیات حفاری تونل به طور کامل انجام شده و در مرحله ریل‌گذاری هستیم و کار سفت‌کاری سه ایستگاه نیز به پایان رسیده است که در حال نازک‌کاری قرار دارد.

تشکری هاشمی با بیان اینکه واگن‌های این خط با دیگر خطوط قطار شهری متفاوت است افزود: قطارهایی با سه واگن در نظر گرفته شده که مسافران فرودگاه را به خط چهار در ایستگاه بیمه منتقل کند و واگن‌ها به گونه‌ای طراحی شده است که به‌راحتی بار مسافران در آن جای گیرد.

قالیباف شهردار تهران نیز در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزی خبر درباره خط قطار شهری فرودگاه مهرآباد گفت: حفاری‌ها و لاینینگ به پایان رسیده است و در مرحله ریل‌گذاری و ساخت ایستگاه‌ها هستیم و ایستگاه‌ها به گونه‌ای تعبیه شده است که مسافران از داخل سالن‌های پایانه وارد قطار شهری شوند.
منبع: واحد مرکزی خبر