کد خبر: ۷۳۲۱۰
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۶۱۳
آیت الله جنتی:

برخی نمی دانم چه قوم و خویشی با آمریکا دارند که تصور می کند که آب و نانشان را این کشور باید تامین کند / افراد فاسد را از پست های کلیدی بردارید

رئیس شورای نگهبان گفت: این حجتی است از جانب من بر همه و اگر می خواهید با فساد مباززه کنید منحصرا و چاره این است که افراد فاسد را از پست های کلیدی بردارید.
 رئیس شورای نگهبان گفت:  این حجتی است از جانب من بر همه و اگر می خواهید با فساد مباززه کنید منحصرا و چاره این است که افراد فاسد را از پست های کلیدی بردارید.

به گزارش پایگاه خبری «تیک»، آیت الله احمد جنتی در خطبه اول نماز عبادی -سیاسی این هفته تهران با اشاره به رعایت اصل تقوا و پرهیزگاری  اظهار داشت: با اینکه همه کارها در عالم طبق مقدرات خداوند است در عین حال نقش بشر تعیین کننده است و انسان باید بداند عاقبت کارش با خداوند است و اگر مسله جامعه و ملت است باید با این معیار مشکلات را حل کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت:  نمی  شود گناه بکنیم حال انتظار داشته باشیم خیرات از جانب خداند به ما برسد و گرانی، ريا، تورم  باشد بعد انتظار هم داشته باشیم و ایجاد تفرقه کنید و بین خودمان دشمنی کنیم و به عناوین مختلف به نام مذهب اخلاق و عادت هر کاری کنیم اینکه نمی شود.

وی بیان داشت:  نباید ذلت پذیر باشید و اگر تمایل کردید با دشمن کنار بیایید و دست دوستی بدهید باید ذلت را تحمل کنید و انتظاری هم از خداوند داشته باشید.

رئیس شورای نگهبان با وجود اختلاف نظر در همه مسائل و به ویژه سیاسی اشاره و تصریح کرد: این اختلاف نظر باید باشد اما رودر رویی نباید باشد و دشمنی و کارشکنی نباشد و هرکسی کار خود کند و برای دیگران راهنمایی کند و باید با فساد مبارزه کرد.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران ابراز داشت: سالهاست رهبری معظم در بحث مبارزه با فساد تاکید کرده اند چرا این مسئله برانداخته و کم نمی شود و روزافزون هم می شود و در این میان همه به ویژه مسولان از مبازه با فساد دم می زنند.

وی ادمه داد: این حجتی است از جانب من بر همه و اگر می خواهید با فساد مباززه کنید منحصرا و چاره این است که افراد فاسد را از پست های بردارید، زیرا امکان ندارد یک نفر که خودش فاسذ است وقتی در یک پست یا معاونت قرار می گیرد بتواند اصلاح کند و با فساد مبارزه کند.

وی افزود: چرا در حال حاضر افراد فسد را سر کار می گذارید؟ من وقتی سابقه کسی را که در معاونت بالایی قرار گرفته بود بررسی کردم متوجه شدم این فرد از طرف شورای نگهبان رد صلاحیت شده، در تحسن مجلس ششم شرکت داشته و عامل تحسن مجلس بوده، سوء سابقه در رژیم شاه دارد و در مقابل نظام و رهبری ایستاده. چرا معاونت یک وزراتخانه را به این فرد داده اند؟

آیت الله جنتی در پایان خطبه اول گفت: شما مردم باید این مسائل را پیگیر باشید، نباید بی تفاوت بشینید و ببینید این پست ها به چه کسانی سپرده می شود.

وی در ابتدای خطبه سیاسی نماز جمعه با تبریک ایام دهه فجر اظهار داشت: رسالت حاکمیت خداوند، عدل اسلامی، حمایت از مستضفین، مقابله با زور، ظلم و اشرافی گری است که امام خمینی (ره) با این رسالت انبیائی مبعوث شد و انقلاب را به وجود اورد و با همان اخلاق انبیایی پیش رفت و در ان زمان حاکمی در میان دنیای مادی و ضد خدایی و بی خدایی با آن تواضع و اخلاق و مردمی فکر کردن به میان ما آمد.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران بیان داشت: با دشمن هیچ آشتی نکردن، در مقابل دشمن با قامت استوار ایستادن، طمع دشمنان را از مملکت بریدن و ناامید کردن از اخلاق های اما خمینی (ره) است و انقلاب را به کمک مردم سرپا کرد و یک حکومت سرتاپا فساد و آلوده، توام با  فحشا و زورگویی، سرسپردگی و بی اعتنایی به مردم را سرنگون کرد.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران اضافه کرد: امام خمینی با انقلاب چشم دنیا را خیره کرد و به مردم قدرت  و عزت داد  و ما همان مردمی بودیم که خود را کوچک می دیدم و باورمان نمی شد که حرفمان را به دنیا برسانیم و در آن زمان توسری خور بودیم و به لطف خدا نجات پیدا کردیم و قدرتی که توانست هشت سال دنیا را به زانو در آورد و عزت و استقلال و مردم را حفظ کرد.

وی با اشاره به سالروز ورود بنیانگذار انقلاب اسلامی گفت: کشور روزی از این شادتر به خود ندیده و در آن روز ایشان به محض ورود به کشور به منظور ادای احترام به شهدای انقلاب سر مزار آنها حضور یافت و در 22 بهمن حکومت سلطنتی شاهنشاهی سرنگون شد و این امانت  به دست ما سپرده شد و باید امانتدار باشیم و باید نگهبان و حافظ اصول و دستاوردهای انقلاب اسلامی باشیم و در غیر اینصورت باید منتظر عواقب بد باشیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری به اهمیت اقتصاد مقاومتی که از سوی رهبری انقلاب تاکید شده اشاره و تصریح کرد: باید این سیاست ها را جدی بگیریم و  نمی دانم برخی وقتها حرف از دهن می آید  و بعد به هوا می رود.

وی ادامه داد: رهبری انقلاب که خداوند عمرشان را با عزت، قدرت، شوکت و زیاد کند، چاره حل مشکلات اقتصادی و شکستن تحریم ها را  اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی می داند.

آیت الله جنتی به وجود سرمایه های انسانی و منابع طبیعی در کشور اشاره و تصریح کرد: باید از ورود واردات غیر ضروری جلوگیری شود و باید در اولین سالگرد ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی مسئولان مربوطه و سران قوا به مردم در این باره گزارش دهند که در این یک سال چه کردید؟

وی ادامه داد: برخی نمی دانم چه قوم و خویشی با آمریکا دارند که تصور می کند که آب و نانشان را این کشور باید تامین کند