کد خبر: ۷۳۲۱۳
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۰۶

دبيرکل موتلفه: سختگيريها براي مبارزه با فساد خيلي بيشتر از زمان حاضر بايد باشد

ايرنا/ دبيرکل حزب موتلفه اسلامي گفت:براي مبارزه با فساد سختگيريها خيلي بيشتر از زمان حاضر بايد باشد و قواي سه گانه خيلي بيشتر از آن چه تاکنون در ميدان بوده اند بايد حضور داشته باشند.

محمد نبي حبيبي که براي شرکت در جلسه دبيران استاني و شهرستاني حزب موتلفه به مشهد سفر کرده است روز جمعه در گفت و گوي اختصاصي با ايرنا در خصوص حکم قضايي محکوميت صادر شده براي رحيمي، معاون اول دولت احمدي نژاد افزود:معتقدم قواي سه گانه تا به حال راجع به موضوع مبارزه با فساد آن طور که بايد و شايد وسط ميدان نبوده اند و ضعيف عمل کرده اند و هر سه قوه در مبارزه با فساد بايد کارنامه اي با نمرات خيلي بهتر از نمراتي که تا به حال به دست آورده اند کسب مي کردند.
وي گفت: توصيه من اين است که اول بايد با دانه درشتهاي فاسد اقتصادي برخورد شود و هيچ نظر حزبي، جناحي، گروهي و شخصيتي نبايد در احکام قضايي ذره اي دخالت داشته باشد و قوه قضائيه نبايد با ملاحظه شخصيت افراد در احکام قضايي تغييراتي بدهد.
دبيرکل موتلفه اسلامي گفت: البته نمي گويم قوه قضائيه اين کار را کرده است اما در هر صورت اين ضرورتي است که بايد مورد رعايت دائمي اين قوه باشد.
حبيبي گفت: ما اصولا از اين جهت به احکام قضايي ورود نمي کنيم که در قوه قضائيه به عنوان يک قوه مستقل، روي موضوعات مختلف بررسي و حکم صادر مي شود و اين که کسي بگويد با اين حکم موافقم و با اين حکم مخالفم به نظرم حرف قابل قبولي نيست.
وي افزود: قوه قضائيه، حکم صادر مي کند و به اين حکم اگر ايرادي هم وارد باشد سازو کارهايي در همين قوه پيش بيني شده که با استفاده از آن ساز و کارها معترضي که محکوم شده مي تواند اعتراضش را اعلام کند بنابر اين من اصولا با اين که يک تشکيلات حزبي يا يک دستگاه اجرايي بگويد که با اين حکم قضايي موافقم يا مخافم را حرف درستي نمي دانم.
دبيرکل موتلفه در پاسخ سوال ايرنا درباره نزديکي اين حزب سنتگرا و قديمي اصولگرا به احزاب نوپايي چون جبهه پايداري گفت: سياست کلي موتلفه براي انتخابات سال 94 از چند ماه پيش طراحي و براي اجرا به استانها و شهرستانها ابلاغ هم شده و آن استفاده از ظرفيت موتلفه براي تقويت ائتلاف جريان اصولگرايي است.
حبيبي افزود: اين که فقط با يک گروه و يا يک تشکل ارتباط برقرار کنيم را کار ناقصي مي دانيم و معتقديم با همه شخصيتها، نهادها و تشکلهاي اصولگرا بايد در ارتباط باشيم تا بتوانيم به هدف مهم تقويت اصولگرايان دست پيدا کنيم.
وي گفت: اخيرا موتلفه چند جلسه با جمعيت ايثارگران و دو جلسه هم با جبهه پايداري برگزار کرده است و در جلسات آقاي تقوي نيز شرکت مي کند و ارتباطش را با جامعتين نيز برقرار نگهداشته و باب مراوده با شخصيتهاي گوناگون اصولگرا را نيز کاملا باز گذاشته است و در چارچوب اين سياست کلي است که با يک تشکل خاص جلسه مي گذارد.
اجلاس سراسري دبيران استانها و شهرستانهاي حزب موتلفه اسلامي روز پنجشنبه پشت درهاي بسته در مشهد برگزارشد.
در حالي اين نشست يک روزه با شعار 'بصيرت انقلاب، همگرايي ولايي' در محل تالار نور اداره کل اوقاف و امور خيريه خراسان رضوي در مشهد برگزار شد که خبرنگاران رسانه ها اجازه نيافتند در صحن اجلاس حزب موتلفه اسلامي حضور يابند.
اجلاس سراسري دبيران استانها و شهرستانهاي حزب موتلفه اسلامي با حضور اعضاي شوراي مرکزي و دبيرکل اين حزب مسائل سياسي روز، امور درون تشکيلاتي و موضوع همگرايي اصولگرايان را مورد بحث و بررسي قرار داد.
'محمدنبي حبيبي' دبيرکل حزب موتلفه اسلامي و آيت الله 'سيداحمد علم الهدي' امام جمعه مشهد از سخنرانان اصلي اين نشست بودند.
پايگاه اينترنتي حزب موتلفه اسلامي نيز پيشتر اعلام کرده بود دبيران استانها و شهرستانهاي حزب در اين اجلاس به بررسي روند همگرايي اصولگرايان در سراسر کشور پرداخته و آخرين تحولات سياسي کشور، منطقه و جهان را مورد بررسي خواهند داد.
حزب موتلفه اسلامي که پيش از اين با نامهاي جمعيت موتلفه اسلامي و هياتهاي موتلفه اسلامي نيز شناخته مي شد از قديمي ترين و ريشه دارترين احزاب ايران محسوب مي شود که از سال ۱۳۴۲ فعاليت خود را آغاز کرده است.
شوراي مرکزي اين حزب 35 عضو دارد. دفاتر استاني و شهرستانهاي حزب موتلفه نيز هم اينک در 30 مرکز استان و 180 شهرستان فعال هستند.