کد خبر: ۷۳۲۱۶
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۹۳

جام ملت‌هاي آسياي ۲۰۱۵ رکورد تعداد بينندگان تلويزيوني را شکست

تسنيم/ شانزدهمين دوره از جام ملت‌هاي آسيا به عنوان پربيننده‌ترين دوره از اين رقابت‌ها معرفي شد.
کنفدراسيون فوتبال آسيا (AFC)، جام ملت‌هاي سال 2015 را به عنوان پربيننده‌ترين تورنمنت در تاريخ برگزاري اين مسابقات معرفي کرد و از ثبت رکوردي جديد براي تماشاي شانزدهمين دوره اين رقابت‌ها از نظر حضور تماشاگر در ورزشگاه‌ها، تماشاي بازي‌ها از طريق تلويزيون و پيگيري اخبار آن از طريق شبکه‌هاي اجتماعي خبر داد.
طبق آمارهاي اعلام شده توسط AFC بينندگان تلويزيوني بازي‌‌هاي جام ملت‌هاي آسيا در کره جنوبي، يکي از دو فيناليست جام شانزدهم، در مدت زمان برگزاري اين تورنمنت افزايش داشته و از يک ميليون و 986 هزار نفر براي بازي اول کره‌اي‌ها برابر عمان به 5 ميليون و 840 هزار نفر براي بازي مرحله نيمه نهايي برابر عراق رسيده است. طبق آمارها، در کره جنوبي 18.2 ميليون نفر که 37 درصد از جمعيت کل اين کشور است، بازي‌هاي تيم ملي کشورشان را در جام ملت‌هاي آسيا 2015 استراليا تماشا کرده‌اند.
در همين حال طبق آمار ارائه شده توسط موسسه TNMS کره مجموع تماشاگران کره‌اي که دو بازي مرحله نيمه نهايي جام ملت‌هاي آسياي 2015 را تماشا کرده‌اند به 6.58 ميليون رسيده است که از مجموع کل تماشاگران کره‌اي که چهار بازي مرحله يک چهارم نهايي (5.7 ميليون نفر) را ديده‌اند، بيشتر بوده است.
در همين حال شمار تماشاگران تلويزيوني که در کشور ميزبان، ديگر فيناليست رقابت‌هاي امسال، بازي‌هاي جام شانزدهم را دنبال کرده‌اند، از مرز يک ميليون نفر براي بازي استراليا و امارات در مرحله نيمه نهايي گذشته که اين بازي را به يکي از پربيننده‌ترين بازي‌ها در تاريخ فوتبال اين کشور تبديل کرده است.
در چين، بزرگترين بازار آسيا، مجموع بينندگان بازي‌هاي جام ملت‌هاي آسيا در پايان مرحله نيمه نهايي به 182 ميليون رسيده است. در مجموع 950 ميليون چيني بازي‌هاي جام ملت‌‌هاي آسياي 2015 استراليا را تماشا کرده‌اند.
در ژاپن هم ميانگين تماشاگران هر بازي جام ملت‌هاي آسيا به 20.5 درصد از جمعيت مردم اين کشور، تقريباً 21 ميليون نفر براي بازي اين تيم برابر امارات در مرحله يک چهارم نهايي رسيده است.
حضور تماشاگران در ورزشگاه‌ها در پايان مرحله نيمه نهايي هم مجموعاً 561 هزار و 228 نفر يعني به طور ميانگين 18 هزار و 700 در هر بازي بوده که اين رقم 100 هزار نفر بيش از تخمين‌هاي اوليه برگزار کننده رقابت‌ها بوده است.
در واقع مجموع شمار تماشاگران حاضر در ورزشگاه‌هاي محل برگزاري بازي‌هاي جام ملت‌هاي آسياي 2015 در مرحله يک چهارم نهايي توانست رکورد 421 هزار نفري دوره قبلي (سال 2011) را بشکند.