کد خبر: ۷۳۳۱۲
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۱۱۰

پلمپ مجدد هتل آپادانا تخت جمشید

وی افزود: کاربری های عمده این 11 بنا 'فرهنگی، خدماتی، پذیرایی، اقامتی'، 'خدمات، فرهنگی، پذیرایی' بوده که با طی فرایند حقوقی، فنی، تعیین کاربری و مطالعات توجیه اقتصادی و در نهایت طی روند قانونی کارشناسی رسمی بری واگذاری در قالب تشریفات قانونی مهیا شده است.
 هتل آپادانا تخت جمشید، از مجموعه اماکن تاریخی صندوق احیاء و بهره برداری از بناها و اماکن تاریخی، مجددا پلمپ شد و در اختیار دادستان مرودشت قرار گرفت.

به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، این هتل از اردیبهشت ماه سال گذشته تاکنون در مراحل رسیدگی قضایی قرار دارد و 16 آذر سالجاری نیز حکم بدوی فسخ قرارداد، پرداخت اجور معوقه و خسارت مرتبط با آن صادر شده بود.

این هتل که در روزهای گذشته در حکم بدوی جداگانه ای مبنی بر رفع تصرف عدوانی از اداره کل میراث فرهنگی استان فارس در اختیار طرف قرارداد صندوق احیاء قرار گرفته بود، با اعتراض اداره کل استان فارس و پیگیری لازم از سوی صندوق احیاء مواجه شد و در بررسی موضوع توسط قاضی پرونده در 8 بهمن سالجاری، به پلمپ مجدد هتل تا تعییین تکلیف و تجدید نظر خواهی پرونده حقوقی اقدام شد.

بر اساس گزارش صندوق احیاء و بهره برداری از بناها و اماکن تاریخی، این موضوع روز دوشنبه 6 فروردین سالجاری به عنوان دستور جلسه شورای تامین شهرستان مرودشت مورد بررسی تفصیلی قرار گرفته بود.

** برگزاری مزایده واگذاری حق مدیریت بهره برداری 11 بنای تاریخی

مدیر عامل صندوق احیاء و بهره برداری از بناها و اماکن تاریخی گفت: 11 مزایده واگذاری اماکن تاریخی در قالب تشریفات قانونی برای سرمایه گذاری و واگذاری حق بهره برداری توسط صندوق احیاء مورد اقدام قرار گرفت.

احسان ایروانی، موضوع این مزایده ها را کاروانسرای دودهک در استان مرکزی، مجموعه تاریخی ابرکوه در استان یزد، حمام اتحادیه در استان آذربایجان غربی، خانه امینیان در استان کرمان، بخشی از حمام چهارفصل در استان مرکزی، ساماندهی و احیا محوطه خانه خاکباز در استان مرکزی، خانه نجفی در استان بوشهر، قلعه میرغلام هاشمی در استان ایلام، قلعه کنجانچم در استان ایلام، بنای تاریخی گپ در استان لرستان و کاخ ناصرالدین میرزا در استان تهران عنوان کرد.

وی افزود: کاربری های عمده این 11 بنا 'فرهنگی، خدماتی، پذیرایی، اقامتی'، 'خدمات، فرهنگی، پذیرایی' بوده که با طی فرایند حقوقی، فنی، تعیین کاربری و مطالعات توجیه اقتصادی و در نهایت طی روند قانونی کارشناسی رسمی بری واگذاری در قالب تشریفات قانونی مهیا شده است.

ایروانی ادامه داد: در اسناد ارایه شده شرایط مساعد و متناسبی از جمله راهبری ها و چارچوب های عملیات تکمیلی مرمت و آماده سازی احیاء، شرایط مالی و اقتصادی و شرای زمانی مناسب، زمینه ساز ورود سرمایه گذاران اهل را فراهم آورده و به طور حتم اقتصاد مرتبط با احیا این 11 بنا ضمن حفاظت پایدار آن تضمین خواهد بود.

وی اضافه کرد: احراز صلاحیت متقاضیان به لحاظ اهلیت ارجح بر شرایط مالی پیشنهادی آنها خواهد بود.

بر اساس گزارش برخی رسانه ها، هتل آپادانا تخت جمشید خرداد ماه امسال نیز به دلیل متعهد نبودن بهره بردار به مفاد قرارداد با صندوق حفظ و احیا آثار تاریخی در حالی پلمپ شده بود. گفته می شود که بر اساس اسناد و مدارک موجود این هتل محلی برای نگهداری گرگ بوده است.

هتل آپادانای تخت جمشید بنایی متعلق به دوران پهلوی دوم است که در 100 متری بنای جهانی تخت جمشید قرار گرفته است.
منبع: ایرنا