کد خبر: ۷۳۳۲۸
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۰۲۸
تعداد نظرات: ۱ نظر

تصاویر : گذران زندگی در میان زباله‌ها

 در حالی که پنج سال از زلزله مهیب در هائیتی می گذرد زخم‌های ناشی از این بلای طبیعی نه تنها التیام نیافته که رو به وخامت گذاشته و این کشور فقیر را بیش از پیش در فقر و گرسنگی فروبرده است.

به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، تازه‌ترین گزارش های سازمان ملل متحد درباره افزایش فقر و نابرابری در هائیتی حاکی از آن است که پس از گذشت 5 سال از زمین لرزه مهیب هائیتی که 200 هزار کشته بر جا گذاشت حدود 3 میلیون شهروند هائیتی اکنون از شدت فقر حتی از وعده غذایی بعدی خود بی اطلاعند. بر اساس این گزارش مقامات هائیتی به منظور تامین مواد غذایی ضروری برای شهروندان خود در سال 2015 به بودجه 28 میلیون دلاری نیاز دارند.

نابرابری و فقر مزمن، بی توجهی به موضوعات زیست محیطی و ادامه ناآرامی های سیاسی دستاوردهای پنج ساله این کشور را با تهدید و چالش روبرو کرده است.

در همین رابطه "گیلس کلارک" عکاس گتی ایمیج یکی از نمودهای فقر و گرسنگی در هائیتی را در گزارشی مصور به تصویر کشیده است؛ یکی از محل‌های تخلیه زباله در 5 کیلومتری "پرتو پرنس" پایتخت این کشور.

در این محل که نزدیک به 5هزار تن زباله در آن تخلیه و رهاشده است تعداد زیادی از بازماندگان فقیر زلزله سال 2010 از جمع آوری و فروش زباله‌های قابل بازیافت زندگی خود را می گذرانند. گرچه مقامات محلی نسبت به آلودگی زباله‌های بیمارستانی و شیمیایی در اینجا هشدار می دهند اما کسانی که زندگی خود را از این زباله‌ها تامین می‌کنند حاضر نیستند از درآمد روزنامه 12 تا 15 دلاری خود چشم پوشی کنند.






































*فرارو
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۳
0
1
این بیچاره ها و بندگان خدا خودشان منبع سیار گسترش انواع ویروس ه و میکروب های خطرناک هستند و اگر آزمایش بدهند دهها بیماری رو با خود دارن حمل میکنند