کد خبر: ۷۳۳۸۳
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۱۹

السیسی: با بزرگ ترین سازمان تروریستی سرّی رو به رو هستیم

 در پی کشته شدن ۳۱ سرباز نیروی امنیتی مصر، رئیس جمهور این کشور تاکید کرد، مصر با بزرگ ترین سازمان تروریستی سرّی جهان رو به رو است.یکی از شاخه های داعش به نام ولایت سینا مسئولیت کشته شدن سرباز ها را بر عهده گرفته است.

به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، « عبدالفتاح السیسی » در سخنان خود در شورای نظامی مصر، تأکید کرد: « ما با سازمانی رو به رو هستیم که فرماندهان آن در سراسر جهان حضور دارند. »

این اظهارات چند روز پس از یکی از مرگبارترین حملات علیه نیروهای امنیتی مصر طی چند سال اخیر مطرح شد.

چهار حمله جداگانه علیه نیروهای امنیتی مصر  در سینای شمالی انجام شد از بدترین حملات طی چند سال اخیر در این کشور بود.

شاخه « داعش » در مصر موسوم به « ولایت سینا » مسئولیت کشتن دست‌کم سی سرباز و افسر پلیس این کشور را به عهده گرفت.

عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصردر این خصوص گفت: ما با قدرتمندترین و بزرگ ترین سازمان تروریستی سرّی جهان رو به رو هستیم. فرماندهان این سازمان با آمادگی کامل در کشورهای مختلف جهان حضور دارند. مبارزه با این سازمان، مبارزه ای سخت، شدید، خشونت بار و زمان بر خواهد بود. ما بر این مبارزه اصرار داریم و مطمئنیم که پیروز خواهیم شد.

همچنین بعد از این حملات تروریستی  دولت مصر، تدابیر امنیتی را در این کشور افزایش داد.

با این هدف، ایست بازرسی های متعددی برای کنترل اوراق هویت و خودروی کسانی که در شبه جزیره سینا تردد می کنند، برقرار شده است.

« عبدالفتاح السیسی » ، رئیس جمهور مصر در سخنرانی تلویزیونی خود به مردم این کشور گفت ، خود را برای مبارزه طولانی با گروه های تندرو آماده کنند.

حمله به نیروهای امنیتی مصر پس از روی کار آمدن « السیسی » و برکناری « محمد مرسی » در جولای 2013  میلادی ، به شدت افزایش یافته است.
*شبکه خبر