کد خبر: ۷۳۳۹۰
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۲۵

تشخيص سرطان با دستبند جديد

 گوگل از پروژه جديدي با عنوان دستبندي براي تشخيص انواع سرطان‌ها خبر داده که مي تواند مسير درماني جديدي را پيش روي محققان قرار دهد.

 به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، گوگل تا پيش از اين به عنوان يک موتور سرچ قدرتمند شناخته مي شد اما در سال هاي اخير، اين کمپاني نوآوري هاي متفاوت و بسياري مانند ساخت عينک گوگل، خودروهاي بدون سرنشين و ... را آغاز کرده که جالب توجه هستند.

اين کمپاني اخيرا از خبر متفاوتي پرده برداشته که مي تواند گام جديدي در عرصه پزشکي و درمان سرطان ها محسوب شود. پزشکان، متخصصان و محققان بسياري در حال فعاليت بر پروژه تشخيص سلول هاي سرطاني با کمک دستبند هوشمند گوگل هستند.

اين دستبند هوشمند زماني که به دور مچ دست کاربران بسته مي شود، قادر به تشخيص سلول هاي سرطاني است اما چگونگي عملکرد اين دستبند را مي توان اينگونه توضيح داد، در ابتدا، کاربران بايستي يک قرص حاوي نانوذرات را ميل کرده تا مواد اين قرص در بدن بيمار به گردش درآمده و به تشخيص سلول هاي سرطاني بپردازند.

اگر در بدن شخصي سلول هاي سرطاني يافت شود، نانوذراتي که در بدن به گردش درآمده اند، سلول هاي سرطاني را روشن کرده سپس سلول هاي روشن شده با کمک آهن رباي قوي که در دستبند گوگل نهفته شده، جذب اين گجت شده و مسير خود را به سمت اين گجت ادامه مي دهند.

اما براي بررسي و چگونگي عملکرد اين پروژه، محققان گوگل به ساخت دست شبيه ساز شده اي روي آورده اند که از نظر رنگ، ظرافت و ... شبيه دست انسان بوده و مي تواند به خوبي اين روند را نمايش دهد.
*مهر