کد خبر: ۷۳۴۳۸
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۶۳

دو هزار و هفتصد نفري که در تهران آلوده، قرباني مي‌ شوند

  عضو کميسيون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با انتقاد از آلودگي بيش از حد هوا در کلان شهرهاي کشور گفت: اين معضل بزرگ، فقط در تهران، سالانه بيش از ۲۷۰۰ تن قرباني مي‌ گيرد.

 به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، هادي قوامي، در نشست علني امروز (يکشنبه 12 بهمن 93) مجلس شوراي اسلامي، در تذکر شفاهي خود، ضمن گرامي داشت پيروزي انقلاب اسلامي و قرار گرفتن در دهه مبارک فجر، گفت: تذکر بنده درخصوص اصل 43 قانون اساسي است يعني براي تامين استقلال اقتصادي جامعه و ريشه‌کن کردن فقر و محروميت و همچنين برآوردن نيازهاي انسان در جريان رشد، با حفظ آزادي او، اقتصاد جمهوري اسلامي ايران براساس ضابطه‌هايي استوار شده است.

نماينده مردم اسفراين در مجلس افزود: بهتر است خسارت ها را در اقتصاد ايران اندازه‌گيري کنيم؛ خسارت هايي از قبيل اينترنت کم‌سرعت، ترافيک کلانشهرها، دانش آموختگان بي کار که بيش از 6 ميليون تن هستند.

وي با انتقاد درباره آلودگي هوا در کلان شهرهاي کشور افزود: در کلانشهر تهران، سالانه بيش از 2700 تن، بر اثر آلودگي هوا فوت مي‌ کنند.

قوامي با بيان اينکه تورم موجود در کشور باعث کاهش ارزش پول مردم شده است، تصريح کرد: خسارت محصولات کشاورزي 30 درصد است و ما شاهد آسيب به سرمايه در شهرک‌هاي صنعتي در حوزه انرژي هستيم.

وي خواهان اجرايي شدن اصل 43 قانون اساسي براي کاهش خسارت ها در اقتصاد کشور شد و گفت: توليد ناخالص ملي کشور در سال 92، حدود 934 هزار ميليارد است که اگر بازنگري صورت گيرد، اين وظيفه دولت و مجلس است که اصل 43 قانون اساسي را محقق کنند.
*شبکه خبر