کد خبر: ۷۳۹۷۸
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۹۸۳

مقامات امنيتي استان ديالي: دو بالگرد ائتلاف بين المللي 30 داعشي را در بعقوبه عراق پياده کرد

  مقامات امنيتي استان ديالي امروز پنجشنبه از نخست وزير عراق خواستار انجام تحقيقات فوري درباره دو بالگرد متعلق به ائتلاف بين المللي ضد داعش شدند که در جريان عمليات اخير در بعقوبه مرکز استان ديالي ، 30 تن از نيروهاي داعش را در منطقه عملياتي پياده کرده اند.

 به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، 'صادق الحسيني' رييس کميته امنيتي استان ديالي در بيانيه اي که ايرنا نسخه اي از آن را دريافت کرد، گفته 'کميته امنيتي استان ديالي بعد از اطمينان از گزارشي مبني بر پياده شدن حدود 30 تن از نيروهاي داعش از دو فروند بالگرد متعلق به ائتلاف بين المللي، در شمال شرق بعقوبه مرکز استان ديالي ، به نخست وزير شکايت کرده ايم. '

وي افزود: ما خواستار آن شديم که اين موضوع به صورت فوري به تحقيق گذاشته شود و نتايج آن به اطلاع کميته امنيتي و مردم عراق برسد تا جهت جلوگيري از اتفاقات تکراري از سوي ائتلاف تصميمي جدي اتخاذ شود.

الحسيني، همچنين خبر داده که کميته امنيتي با اتاق فرماندهي عمليات دجله تماس گرفته و موضوع را مورد سوال قرار داده اند و آنها درباره هويت آن بالگردها ابراز بي اطلاعي کرده اند.

شاهدان در بعقوبه مرکز استان ديالي تاکيد کرده اند که دو بالگرد متعلق به ائتلاف بين المللي ضد داعش را مشاهده کرده اند که در منطقه اي واقع در شمال شرقي بعقوبه فرود آمد و نزديک به 30 تن از نيروهاي داعش را پياده کرد.

پيش از اين در جريان عمليات در منطقه الضلوعيه، دو بالگرد آمريکايي مقاديري سلاح و تجهيزات براي داعش پرتاب کرده بودند که فيلم و اسناد مصور آن بر روي شبکه هاي اجتماعي قرار گرفت و برخي شبکه هاي تلويزيوني عراق نيز آن را پخش کردند.

مقامات امنيتي استان صلاح الدين نيز ماه گذشته به ماجراي پرتاب سلاح و تجهيزات اعتراض کرده بودند، اما در اين خصوص موضع رسمي اعلام نشد.
*ايرنا