کد خبر: ۷۵۱۳۱
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۵۲۳

چربي‌هاي شکم را با بادمجان آب کنيد

  طبخ بادمجان در فر، به صورت بخارپز و يا سرخ شده با روغن زيتون هميار لاغري‌تان خواهد بود. اگر مي‌خواهيد تا سال جديد کمي چربي‌هاي دور شکم‌تان را آب کنيد ادامه اين مطلب را از دست ندهيد.

حتما مي‌دانيد که ميوه و سبزي‌جات زيادي براي کاهش وزن و به خصوص کاهش چربي‌هاي شکمي وجود دارد؛ اما بادمجان به واقع قدرت فوق‌العاده‌اي در اين امر دارد. اين سبزي بنفش رنگ و پرطرفدار، کم کالري و در عين حال براي سلامتي بدن بسيار موثر است. حواستان باشد که بادمجان فقط بايد به صورت پخته شده مصرف شود زيرا خام آن براي بدن سمي است. رنگ اين سبزي ناشي از آنتوسيانين‌هاي موجود در آن است که براي سلامتي لازم است.

بادمجان همچنين حاوي آنتي‌اکسيدان‌ها و مواد معدني مختلف مانند پتاسيم و ويتامين‌هاست. هر ۱۰۰ گرم از آن فقط ۲۰ کالري وارد بدن‌تان مي کند و به بهترين شيوه شما را سير مي‌کند که در چهارچوب يک رژيم مناسب، هميار لاغري محسوب مي‌شود. بهتر است بدانيد که بادمجان حاوي ميزان قابل توجهي آب است. اين سبزي فوق العاده پرخاصيت به بهبود جريان خون کمک مي کند و به واسطه فيبرهايي که دارد بدن را تميز و ميزان قند و کلسترول خون را کاهش مي‌دهد. بادمجان يک ديوروتيک(ادرارآور) طبيعي فوق العاده است که باعث کاهش حالت احتباس آب مي‌شود. علاوه بر اين باعث ترشح صفرا شده و از کم خوني پيشگيري مي‌کند. اگر مي‌خواهيد وضعيت پوستتان را بهبود دهيد نيز مي‌توانيد به بادمجان اعتماد کنيد. استفاده موضعي از آن نيز براي کاهش درد آفتاب سوختگي نيز موثر است. تنها کاري که بايد بکنيد پخت آن در فر يا به صورت بخارپز و يا در ماهيتانه با ميزان کمي روغن زيتون است. چون غرق کردن بادمجان در روغن و سرخ کردن و مصرف آن‌ها با سس‌هاي چرب خيري براي تناسب اندام‌تان نخواهد داشت.

آب بادمجان براي داشتن شکمي تخت
براي کاهش چربي‌هاي دور شکم مي‌توانيد دست به کار شده و يک معجون خانگي تهيه کنيد. براي تهيه اين معجون لازم است که يک عدد بادمجان بزرگ را شسته و سپس به شکل مکعب‌هاي کوچک خرد کنيد. بادمجان‌هاي خرد شده را داخل يک ماهيتابه متوسط بريزيد و مقداري آب به آن اضافه کنيد به طوري که تا نصف بادمجان‌ها را بپوشاند. ماهيتابه را روي گاز بگذاريد و اجازه دهيد به مدت ۵ دقيقه بجوشد؛ سپس شعله را خاموش کنيد و اجازه دهيد خنک شود. در نهايت آب بادمجان را صاف کنيد و در يک ظرف شيشه‌اي بريزيد و داخل يخچال قرار دهيد. هر روز ۳ تا ۴ ليوان از آب بادمجان به دست آمده ميل کنيد. مي‌توانيد کمي آب پرتقال طبيعي با آن مخلوط کنيد تا باب طبع‌تان شود. ليوان اول را به صورت ناشتا قبل از صبحانه ميل کنيد و ليوان آخر را قبل از خواب. اين دوره را حداقل دو هفته ادامه دهيد و هر روز آب بادمجان تازه تهيه کنيد.

همچنين مي‌توانيد با ترکيب بادمجان با آب پرتقال تازه نيز يک نوشيدني لاغرکننده داشته باشيد. براي اينکار به يک عدد بادمجان بزرگ يا دو عدد بادمجان کوچک و دو عدد پرتقال نياز داريد. بادمجان را به ۷ قسمت مساوي تقسيم کنيد و آب پرتقال‌ها را بگيريد. با هم ترکيب کنيد و براي صبحانه بنوشيد. لازم است اين نوشيدني را در همان موقع مصرف آماده کنيد و اين کار را نيز به مدت دو هفته ادامه دهيد.

البته لازمه لاغري با آب بادمجان اين است که در چهار چوب يک رژيم غذايي کم کالري و به همراه ورزش(۳ جلسه در هفته) مصرف شود. علاوه بر اين لازم است که روزانه يک و نيم تا دو ليتر آب بنوشيد تا روند لاغري‌تان با سرعت بيشتري پيش رود.