کد خبر: ۷۵۶۳۲
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۰۱۳

احتمال جذب 5 هزار فارغ التحصيل دانشگاه‌ها در آموزش و پرورش

  سرپرست دانشگاه فرهنگيان درباره استخدام فارغ‌التحصيلان ساير دانشگاه‌ها گفت: در حال حاضر هماهنگي‌هايي با معاونت راهبردي رياست جمهوري انجام شده است و مشغول برنامه‌ريزي براي اين طرح هستيم. تصور مي‌کنم بر اساس رديف استخدامي که بتوانيم از معاونت نظارت راهبردي بگيريم، پنج هزار نفر را از اين طريق جذب کنيم.

به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، محمود مهرمحمدي در نشست ستاد ملي آموزش براي توسعه پايدار که امروز شنبه با حضور نمايندگان 18 دستگاه و نهاد دولتي در وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، با بيان اينکه به عنوان دانشگاه فرهنگيان متولي امر تربيت معلمان هستيم، اظهارکرد: وظايفي را در راستاي توسعه پايدار داريم، اما هنوز دانشگاه نوپايي بوده و در ابتداي راه قرار داريم.

وي افزود: بايد امر فرهنگسازي و نهادينه کردن سبک زندگي صحيح و همسو با دلالت هاي توسعه پايدار براي دانش آموزان سنين پايين تر اتفاق بيافتد. براي تحقق اين موضوع بايد از معلماني برخوردار باشيم که اين رفتار در وجود خودشان نهادينه شده باشد.

سرپرست دانشگاه فرهنگيان با بيان اينکه به معلماني نياز داريم که مروج و سفير توسعه پايدار باشند گفت:‌ اميدواريم همانگونه که بر اساس معيارهاي يونسکو "مدرسه سبز" در قاموس توسعه پايدار تعريف مي شود ، به تربيت معلم سبز روي بياوريم و به واحدي که متولي تربيت معلم سبز است تبديل شويم.

به گزارش ايسنا، مهرمحمدي در حاشيه اين نشست و در جمع خبرنگاران درباره تعيين تکليف رياست اين دانشگاه با توجه به پايان مهلت قانوني شش ماهه براي سرپرستي و عدم طرح آن در شوراي عالي انقلاب فرهنگي گفت: اگر اطلاعاتي در اين زمينه پيدا کرديد به من هم بگوييد. بنده خودم هم منتظرم که تکليفم مشخص شود تا بدانم چه کاره هستم. درباره غيرقانوني بودن سرپرستي ام بيش از شش ماه هم اين موضوع را بايد از مسئولان دبيرخانه شوراي عالي انقلاب فرهنگي بپرسيد، نه از بنده.

سرپرست دانشگاه فرهنگيان درباره استخدام فارغ‌التحصيلان ساير دانشگاه‌ها توضيح داد و افزود: در حال حاضر هماهنگي‌هايي با معاونت راهبردي رياست جمهوري انجام شده است و مشغول برنامه‌ريزي براي اين طرح هستيم.هنوز اين مسئله قطعي نيست، اما تصور مي‌کنم بر اساس رديف استخدامي که بتوانيم از معاونت نظارت راهبردي بگيريم، بتوانيم پنج هزار نفر را از اين طريق جذب کنيم. رشته‌ها نيز عمدتا به مقاطع متوسطه مربوط مي شود.

وي در پاسخ به پرسش ايسنا مبني بر اينکه آيا دانشگاه برنامه‌اي براي جبران کمبود نيرو در پايه نهم خواهد داشت يا خير؟ عنوان کرد: هنوز در ارتباط با اين موضوع به جمع‌بندي نرسيده‌ايم و برنامه‌ريزي‌هاي ما براي سال ۹۵ است، مگر اينکه با هماهنگي‌هايي که با وزارتخانه انجام مي‌شود، تدبير ديگري انديشيده‌ شود و راه ميانبري پيدا کنيم. اولين خروجي دانشگاه فرهنگيان در سال ۹۵ وارد آموزش و پرورش مي‌شوند.
*ايسنا