کد خبر: ۷۵۷۴۸
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۹۸۶
تعداد نظرات: ۱ نظر

تصاویر : مروری بر خاطرات صادق طباطبائی


دکتر صادق طباطبایی خواهر زاده امام موسی صدر و برادر همسر مرحوم حجت الاسلام و المسلمین سید احمد خمینی به علت سرطان ریه دار فانی را وداع گفت.

مرحوم طباطبایی از مدتی پیش مبتلا به سرطان ریه بود و برای درمان در بیمارستانی در دوسلدورف آلمان بستری شده بود تا اینکه روز گذشته در هیمن بیمارستان دار فانی را وداع گفت.

صادق طباطبائی فرزند آیت‌الله محمد باقر سلطانی بروجردی، خواهر زاده امام موسی صدر و برادر همسر مرحوم سید احمد خمینی بود که در دوران پس از انقلاب، سخنگویی دولت و معاونت وزارت کشور در دولت مهدی بازرگان را برعهده داشت.

وی در سال ۱۳۲۲ در شهر قم متولد شد و پس از گذراندن دوران دبیرستان در شهر قم و اقامت کوتاهی نزد امام موسی صدر برای ادامه تحصیل راهی آلمان شد. وی در رشته شیمی با درجه تخصص در شیمی آلی در دانشگاه آخن و سپس در دانشگاه بوخوم به تحصیل در رشته بیوشیمی پرداخت و سرانجام موفق به اخذ درجه دکتری در رشته بیوشیمی، در شاخه آنزیمولوژی و ژنتیک گردید و در سن 32 سالگی استاد دانشگاه بوخوم شد.

وی همچنین در سال ۱۹۷۱ (۱۳۵۰) به عضویت جامعه پژوهشگران آلمان DFG در آمده که نتایج پژوهش‌های او در مجله علمی FEBC، ارگان فدراسیون اروپایی بیوشیمیست ها منتشر شده است.

صادق طباطبائی در کنار تحصیل و رشد و تکامل علمی، به کارهای اجتماعی و سیاسی نیز پرداخته‌است. از مبارزه در سازمان کنفدراسیون دانشجویان و محصلین ایرانی گرفته تا بنیان گذاری و عضویت وی در اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان در اروپا، آمریکا و کانادا و چند دوره دبیر روابط بین‌الملل آن سازمان و نیز عضویت در کادر سر دبیری فصل نامه عقیدتی سیاسی: اسلام مکتب مبارز؛ ارگان انتشاراتی اتحادیه انجمنهای اسلامی دانشجویان در اروپا، آمریکا و کانادا و بالاخره مبارزه علیه استبداد داخلی و استیلای خارجی همگام با سیاسیون مذهبی پیروان حضرت آیت‌الله خمینی بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی، بخش‌هایی پر کار و پر تلاش در زندگی سیاسی وی به شمار می‌آید.

دکتر صادق طباطبایی مجموعه خاطرات سیاسی اجتماعی خود را در پنج جلد تدوین کرده‌است که سه جلد آن تا کنون توسط نشر عروج منتشر شده‌است. عکس های زیر مروری بر آلبوم خاطرات صادق طباطبائی است.
















































نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۴
0
16
در عاشقی تو صادقی کرد/جان در سرکارعاشقی کرد ... احوال چه پرسیم که چون رفت/با عشق تواز جهان برون رفت
امیدوارم روحش قرین رحمت باشه