کد خبر: ۷۵۷۸۱
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۴۹۱

چین: مذاکرات با دشواری هایی روبرو ست/ امیدوارم میزان عزم اروپایی ها بیشتر از میزان مشکلات باشد

رئیس هیئت چینی شرکت کننده در مذاکرات هسته ای یکشنبه شب در مصاحبه ای اظهار داشت دور جدید مذاکرات برنامه هسته ای ایران فشرده و عمل گرایانه است.
رئیس هیئت چینی شرکت کننده در مذاکرات هسته ای یکشنبه شب در مصاحبه ای اظهار داشت دور جدید مذاکرات برنامه هسته ای ایران فشرده و عمل گرایانه است.

به گزارش پایگاه خبری «تیک»، «وانگ چون» ، مدیرکل اداره کنترل تسلیحات وزارت امور خارجه چین گفت: «تازه ترین دور گفتگوها در فضای خوبی برگزار شد و همه طرف های درگیر به سهم خود مذاکرات واقعی و مهمی انجام دادند.

وی گفت طرف های شرکت کننده توافق کردند دور بعدی گفتگوها در پایان همین ماه برگزار و البته تاریخ و مکان دقیق آن نیز تعیین شود.

این مقام ارشد چینی تصریح کرد در شرایطی که روند مذ اکرات برنامه هسته ای ایران به پایان خود نزدیک می شود، مسائل جزیی اهمیت بیشتری پیدا می کند و چالش ها افزایش می یابد که این مسئله لزوم دستیابی به قطعنامه سیاسی را ضروری و حتی فوری تر خواهد کرد.

وی همچنین تأکید کرد پکن امیدوار است همه طرفها اعتماد را تقویت کنند، تلاش های شان را هر چه بیشتر به کار گیرند و انگیزه و تحرک سیاسی بیشتری را به این مذاکرات تزریق کنند تا بدین ترتیب روند دستیابی به یک توافق جامع برد - برد را تسهیل کنند.

مذاکره کننده ی چین در گفتگوهای هسته ای با ایران گفت: مذاکرات با دشواری هایی روبرو است.

مقام چینی روز یک شنبه به خبرنگاران گفت: این در مذاکرات بسیار عادی است. ما پیش بینی می کنیم وقتی به سمت مرحله ی نهایی حرکت می کنیم دشواری های بیشتری را تجربه کنیم اما عزم ما بیشتر از مشکلات است. امیدوارم که این حس در گروه سه بعلاوه ی سه و ایران وجود داشته باشد. پکن امیدوار است گروه سه بعلاوه ی سه و ایران طبق برنامه به یک توافقنامه ی جامع دست یابند.

نمایندگان گروه پنج به علاوه یک، یکشنبه شب با هدف تداوم تلاش های دیپلماتیک در جهت دستیابی به یک راه حل بلند مدت جامع برنامه هسته ای ایران، برای دور تازه ای از گفتگوها درباره این برنامه ، در ژنو سوئیس گردهم آمدند.

از زمان توافق ایران و قدرت های جهانی در سال 2013 برای بازگشت به میز مذاکرات مسائل هسته ای ، بیش از یکسال می گذرد. با این حال هنوز اختلافات زیادی بین طرفین وجود دارد که مانع از دستیابی به توافق نهایی شده است.