کد خبر: ۷۵۷۹۸
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۵۰۳

احمدی‌نژاد: از تعظیم ‌در برابر کسانی که مستحق نیستند بپرهیزیم‌

ارتباط مادر و فرزندی رابطه ویژه‌ای است زیرا که مادر همیشه مهر و محبت خود را به فرزند خود نشان می‌دهد که همین محبت مادرانه نشان دهنده مهرورزی خداوند به بندگان خود است.
رئیس جمهور سابق کشور با تاکید بر احترام به بزرگتر‌ها گفت: از تعظیم ‌در برابر کسانی که مستحق نیستند بپرهیزیم‌.

به گزارش پایگاه خبری «تیک»، محمود احمدی‌نژاد عصر امروز در مراسم یادبود مادر خود که در مسجد دو طفلان مسلم برگزار شد با تشکر از همه مردم قم که در مراسم یادبود مادرش شرکت کرده بودند اظهار کرد: غم مادر غم سنگینی است به گونه‌ای که اگر فرزند 100 سالش هم باشد باز هم برای مادر همان فرزند کوچک و نوپا است.

وی افزود: ارتباط مادر و فرزندی رابطه ویژه‌ای است زیرا که مادر همیشه مهر و محبت خود را به فرزند خود نشان می‌دهد که همین محبت مادرانه نشان دهنده مهرورزی خداوند به بندگان خود است.

رئیس جمهور سابق کشور با اشاره به برگزاری مراسم یاد‌بود مادر خود در استان‌های مختلف کشور گفت: از همه مردم که در مراسم تشییع، سوم و هفتم مادرم شرکت کردند کمال تشکر را دارم و از سوی دیگر از مردمی که در نقاط مختلف کشور اقدام به برگزاری مراسم کرده و در غم از دست دادن مادرم شریک شدند، تشکر می‌کنم.

احمدی‌نژاد تصریح کرد: در تمام لحظات مراسم یاد بود مادرم، در اعماق قلبم دلم برای تنهایی و غربت حضرت فاطمه زهرا (س) سوخت زیرا که ایشان در غربت و تنهایی به خاک سپرده شدند.

وی با اشاره به اینکه حضرت زهرا (س) خلیفه الهی در روی کره زمین بودند گفت: روزی همه انسان‌ها پس از خداوند به دست این بانوی بزرگوار است که متاسفانه ایشان در غربت و تنهایی تشییع و به خاک سپرده شدند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: از رهبر معظم انقلاب که با پیام تسلیت خود مایه آرامش و تسلی اعضای خانواده‌ام را فراهم کردند کمال تشکر را دارم و همچنین از اقشار مختلف مردم، سیاسیون، مراجع عظام تقلید و مسئولان کشور نیز تشکر می‌کنم.

احمدی‌نژاد با اشاره به برگزاری مراسم یاد‌بود مادرش در استان‌های قم و آذربایجان شرقی گفت: پس از مشورت با اعضای خانواده و با توجه به درخواست‌های مردم از نقاط مختلف کشور تصمیم گرفتیم در مراسم یادبود تبریز و قم شرکت کنیم و از همه مردمی که از خانواده‌ام برای شرکت در مراسم دعوت کرده‌ بودند و ما نتوانستیم شرکت کنیم عذرخواهی می‌کنم.

وی بیان کرد: عدم اجازه برای برگزاری مراسم یاد‌بود برای مادرم سبب ناراحتی و نارضایتی مردم می‌شود از همین رو نمی‌توان مخالف برگزاری مراسم بود و با توجه به همین امر از تمام مردم کشور تشکر می‌کنم.

رئیس جمهور سابق کشور با اشاره به اینکه مردم باید فرهنگ انسانی را رعایت کنند گفت: احترام به بزرگتر به ویژه به مادر در دین اسلام مورد تاکید قرار گرفته ‌و نباید مردم از احترام به مادر شرمسار باشند و ‌از سوی دیگر باید از تعظیم کردن به کسانی که جز نباید‌ها هستند بپرهیزیم.

احمدی‌نژاد تاکید کرد: محبت به بزرگتر، احترام به والدین، خواستن خوبی‌ها برای همه افراد از مهم‌ترین ویژگی‌های جامعه انسانی است که باید مردم آنها را مورد تاکید قرار دهند.