کد خبر: ۷۵۸۰۰
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۰۲۹

داعش: با دستانی بر روی ماشه، در حال رسیدن به پایتخت ایتالیا هستیم

تازه ترین تهدید تبلیغاتی داعش علیه ایتالیا با عنوان « با دستانی بر روی ماشه، در حال رسیدن به رم (پایتخت ایتالیا)‌هستیم»، بر روی توئیتر وابسته به جهادی های لیبیایی، منتشر شده است.
داعش بار دیگر با تهدید ایتالیا، اعلام کرده است، در حال رسیدن به پایتخت این کشور هستیم.

به گزارش پایگاه خبری «تیک» به نقل از نشریه ایتالیایی زبان ایل پانوراما، تازه ترین تهدید تبلیغاتی داعش علیه ایتالیا با عنوان « با دستانی بر روی ماشه، در حال رسیدن به رم (پایتخت ایتالیا)‌هستیم»، بر روی توئیتر وابسته به جهادی های لیبیایی، منتشر شده است.

سپس، دو تصویر بر روی توئیتر منتشر شده است: تصویر اول،‌ نشان دهنده یک مبارز مسلح در برابر دریا بوده که از دور دست به بنای کولوسئوم نگاه می کند. پرچم سیاه البغدادی در حال تکان خوردن بر روی کولوسئوم است. یک نوشته ای نیز با عنوان داعش «در حال رسیدن از لیبی به رم است»، به چشم می خورد.

در عوض، تصویر دوم، نشان دهنده خط لوله گرین استریم است که از وفا در لیبی به جلا در جزیره سیسیل در ایتالیا می رسد. این خط لوله، یکی از اصلی ترین خطوط لوله های تامین انرژی ایتالیا است.
این نشریه نوشت، داعش در پیام تهدید آمیزی نوشته است: «هنوز امواج ما را از یکدیگر جدا می کنند، اما این دریایی کوچک است. وعده ای به پیامبر ما است». «مراقب باشید، هر اقدام احمقانه، برای شما
هزینه بر خواهد بود».

این پایگاه اینترنتی نوشت، شاید این جمله درباره نقش رهبری ای است که ایتالیا بمنظور ایجاد ثبات و پایداری در لیبی می خواهد ایفا کند.

در این پیام، با اشاره به همه کشورهای همجوار از تونس گرفته تا مصر، نوشته شده است: « هر اقدام احمقانه ای تمام مدیترانه را به آتش خواهد کشید».

در ادامه این پیام با اشاره به مجازات و شکنجه ها، نوشته شده است: «شما سگ های نگهبان» کشورهای عرب زبان هستید.

در این پیام، به عمر المختار، قهرمان لیبیایی مقاومت ضد ایتالیایی در سال های دهه بیست قرن پیش نیز اشاره شده است.

یاد آور می شود، بنای تاریخی کولوسئوم که به عنوان یکی از عجایب هفتگانه جدید جهان شهرت دارد، در رم پایتخت کشور ایتالیا قرار دارد.

کولوسئوم در زمان امپراطوری رم باستان به عنوان یک تماشاخانه بیضی‌وار در مرکز شهر رم فعلی در کشور ایتالیا ساخته شده است.

این تماشاخانه یا آمفی‌تئاتر بزرگترین بنای از نوع خود در دوره امپراتوری رم باستان بوده است.
در این مجموعه در دوره امپراطوری روم فجیع‌ترین جنایات به شکل کشتار بردگان و نبردهای خونین بر سر مرگ و زندگی گلادیاتورها به صورت سرگرمی‌های روزانه امپراطوران و اشرافیان روم انجام می‌شده است.

این بنا به دلیل عبور و مرور آسان جمعیت به داخل و خارج میدان به عنوان یکی از شاهکارهای مهندسی جهان شناخته می‌شود.