کد خبر: ۷۵۸۷۱
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۸۰۷

٧٢ ساعت تا حکم جلب عادل!

جوان نه چندان خوش چهره اما مطلع فوتبال ایران، احتمالا یکی از بازیگران نقش اصلی فیلم هندی به سبک ایرانی‌ها خواهد شد. شکلک دردسرساز پخش‌شده در برنامه ٩٠ هفته گذشته بعد از صحبت‌های امیر قلعه‌نوعی مبنی بر اشتباهات داوری علیه استقلال، باعث سرریز شدن کاسه صبر درحال جوش سرمربی استقلال شد و حالا عادل فردوسی‌پور به‌خاطر شکایت سرمربی آبی‌ها باید ظرف ٣ روز خود را به دادگاه معرفی کند وگرنه با حکم جلب به زندان می‌رود!

شروع اختلافات

ماجرا از اولین برنامه ٩٠ پس از حذف تیم‌ملی تحت رهبری قلعه‌نویی در ضربات پنالتی یک‌چهارم‌نهایی جام‌ملت‌های ‌آسیا در‌سال ٢٠٠٧ شروع شد؛ وقتی در یکی از ناجوانمردانه‌ترین نودهای تاریخ، قلعه‌نویی بشدت محاکمه شد. از آن زمان تنش در روابط کاپیتان سابق استقلال با خارجی‌نویس سابق قدیمی‌ترین روزنامه ورزشی ایران بالا گرفت.

کی‌روشی پور!

وقتی مایلی‌کهن در توصیف عادل فردوسی‌پور از اصطلاح ساختگی«کی‌روشی‌پور» استفاده کرد، موفق‌ترین مربی تاریخ لیگ برتر هم از موج ایجاد شده نهایت بهره را برد و عادل فردوسی‌پور را به‌دلیل حمایت گاها یک‌جانبه از سرمربی پرتغالی به باد انتقاد گرفت. رابطه این ٢ کماکان وخیم بود تا این‌که سرانجام این دمل چرکین در برنامه ٩٠ هفته گذشته سرباز کرد و حالا ٢ طرف درگیر یک دعوای حقوقی شده‌اند.

فیلم هندی و پادرمیانی

هنگام زندانی شدن مایلی‌کهن توسط دایی، فیلم هندی ایجاد شده در اطراف محل زندان، جامعه مطبوعات ما را سرگرم کرد و حالا از حرف‌های کاظم اولیایی، مدیرعامل سابق استقلال، احتمال ریش گرو گذاشتن به سبک ایرانی برداشت می‌شود: «به‌طور کلی نباید اختلافات درونی، بیرونی شود. من با امیر و عادل تماس خواهم گرفت تا بلکه مشکل حل شود.» با توجه به روحیات قلعه‌نویی و سرنترس فردوسی‌پور، بعید به نظر می‌رسد ماجرا با یک تلفن ختم به خیر شود. ماجرا در سطح چهره‌هایی به اندازه دایی و مایلی‌کهن مطرح، بزرگ است اما این‌که تا آن اندازه تبدیل به موضوعی جنجالبی لاینحل شود به میزان کوتاه آمدن طرفین، اتفاقات پیش‌پرده و تلاش‌های درحال شکل‌گیری برای مصالحه بستگی دارد.

*شهروند