کد خبر: ۷۵۹۳۰
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۸۶۶

اجراي سال تحويل به ضياء رسيد

  محمد احساني مجري برنامه سال تحويل شبکه يک را سيد علي ضياء معرفي کرد و سريال «علي البدل» که قرار است سيروس مقدم آن را بسازد را نيز يکي از گزينه هاي رمضاني اين شبکه دانست.

 به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، محمد احساني مدير شبکه يک امروز سه شنبه 5 اسفند ضمن بازديد از پشت صحنه سريال «فوق سري» در جمع خبرنگاران حاضر شد و به سوالات آنها پاسخ داد.

وي درباره برنامه سال تحويل اين شبکه توضيح داد: طرحي که به گروه اجتماعي رسيده بر اين مبناست که مردم مهمان هاي برنامه سال تحويل را پيشنهاد مي دهند و اقشار مختلف عرصه هاي گوناگون کشور در برنامه حاضر خواهند شد. اکنون مقدمات کار را فراهم کرده ايم و با قطعي شدن مراحل، خبرهاي بعدي را اعلام خواهيم کرد. مردم به نوعي براي مهمانان اين برنامه رأي مي دهند.

احساني افزود: برنامه سال تحويل هميشه مهم بوده است و ما هم سعي کرديم آن را به صورت معقول و متعارفي روي آنتن بفرستيم و با همين رويکرد از چهره ها استفاده کنيم. اين برنامه با عنوان «اتفاق يک» آيتم هاي جذابي دارد.

وي در پاسخ به اينکه آيا دستمزدهاي ميليوني به چهره ها براي حضور در برنامه داده مي شود يا خير، گفت: اين دستمزدها نُرمي دارد که ما هم سعي مي کنيم به آنها پايبند باشيم.

مدير شبکه يک در پاسخ به سوال خبرنگاري درباره مجري اين برنامه نيز گفت: «اتفاق يک» را سيد علي ضياء اجرا خواهد کرد.

وي همچنين در پاسخ به سوال ديگري در اين باره که آيا «علي البدل» سريال رمضاني اين شبکه است يا خير، تصريح کرد: يکي دو پروژه براي مناسبت رمضان پيشنهاد شده که يکي از آنها «علي البدل» است. دوستان مقدمات کار را انجام مي دهند اما هنوز تصميم گيري نهايي انجام نشده است و بايد در اداره کل نمايش سيما براي اين موضوع تصميم گيري شود و ما نتايج اين موضوع را معرفي خواهيم کرد.

احساني همچنين درباره انتخاب سريال «فوق سري» براي مجموعه نوروزي شبکه يک، گفت: با توجه به سوابق مهدي فخيم زاده و تعداد قسمت هاي اين سريال تصميم گرفتيم آن را براي نوروز انتخاب کنيم. محتوا و مضمون اين اثر نيز مناسب است و اين قابليت را دارد که در نوروز پخش شود.

مدير شبکه يک درباره ساخت «پايتخت 4» براي نوروز 95 نيز اظهار کرد: ما مذاکرات اوليه اين سريال را انجام داده ايم. پس از اينکه سيروس مقدم سريال «ميکائيل» را تمام کند به صورت جدي تري وارد گفتگو و مذاکره براي اين سريال خواهيم شد.

وي در بخش ديگري از سخنانش يادآور شد: سينما و تلويزيون و شبکه نمايش خانگي براي من مرزبندي ندارد و همه محصولات فرهنگي هستند که در اين کشور توليد مي شوند. ما با کمال افتخار زمينه سازي مي کنيم تا دوستاني که علاقه دارند در شبکه فعاليت کنند.

احساني تصريح کرد: توصيه سرافراز رئيس صدا و سيما و پورمحمدي معاون سيما همواره ارتقاي کيفيت برنامه ها و تنوع آنهاست. ما در طرح هاي غير نمايشي هم تلاش مي کنيم اين دو مولفه را لحاظ کنيم و به تنوع، مضامين گوناگون، مجري هاي مختلف، شيوه پرداخت و ... به خوبي بپردازيم. اگر اتفاق غيرمترقبه اي نيفتد و مجلس و دولت نيز به صدا و سيما کمک کنند فکر مي کنم ما سال خوبي را شروع خواهيم کرد.

وي «اتفاق يک» را برنامه مشارکتي با مردم معرفي کرد که مي تواند الگويي براي آثار بعدي باشد و گفت: تعريف شبکه يک، شبکه عمومي و ملي است و برخلاف ديگر شبکه ها مثل دو که شبکه اجتماعي است و سه که شبکه ورزش و سرگرمي است اين محدوديت ها را ندارد اما تلاش مي کنيم با بهره گيري از خط مشي ها از بهترين ها در شبکه استفاده کنيم.

مدير شبکه يک همچنين با اشاره به ديدار ايوبي با سرافراز و معرفي علي اصغر پورمحمدي به عنوان مسئول ارتباطات بين سينما و تلويزيون يادآور شد: کميته مشترکي در حال شکل گيري است که وقتي دوستان از فعاليت هاي جشنواره فارغ شوند احتمالا جلساتي در کنار هم خواهيم داشت و به نتايج خوبي خواهيم رسيد. درباره اين توليدات مشترک در آينده اطلاع رساني خواهد شد.

احساني در پايان درباره حضور اسپانسرها در تلويزيون نيز گفت: اين موضوع مربوط به تصميمات کلي سازمان است و در همه جاي دنيا از اسپانسر استفاده مي شود. ما تلاش مي کنيم حضور حاميان مالي متناسب با برنامه ها باشد تا به قول شما گل‌درشت در برنامه ها نباشند.
*مهر