کد خبر: ۷۶۰۳۲
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۶۷۹

نماینده ولی فقیه در سپاه: عده ای از روحانیون با امام همراهی کرد اما بعد از ایشان، با ولایت فقیه زاویه گرفتند و در زمان حساس سکوت کردند

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: روحانیت باید در همه صحنه های انقلاب با تمام وجود در صحنه بوده و نسبت به انقلاب و نظام بی تفاوت نباشد.
 نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: روحانیت باید در همه صحنه های انقلاب با تمام وجود در صحنه بوده و نسبت به انقلاب و نظام بی تفاوت نباشد.

به گزارش پایگاه خبری «تیک»، حجت الاسلام والمسلمین علی سعیدی سه شنبه شب در مراسم بزرگداشت شهید آیت الله فضل الله محلاتی در مدرسه فیضیه قم افزود: بعد از انقلاب اسلامی روحانیت را می توان به سه دسته تقسیم کرد یک دسته کسانی بودند که از ابتدا با امام راحل و انقلاب همراه بوده و بعد از امام نیز همراه انقلاب و وفادار به ولایت باقی و برای تقویت نظام از خود مایه گذاشته اند.

وی ادامه داد: دسته دوم روحانیونی بودند که از همان ابتدا در مقابل امام راحل ایستاده و راه خود را جدا کردند ولی دسته سوم کسانی هستند که با امام راحل همراهی کرده ولی بعد از رحلت امام راحل، با انقلاب اسلامی و ولایت فقیه زاویه گرفتند و در زمان حساس نیز سکوت کردند.

وی با اشاره به اینکه باید ولایت فقیه را معیار قرار دهیم، افزود: در زمانی که رسول خدا در راس حکومت بودند، آیا می توانیم یک روحانی بی تفاوت را در قبال پیامبر اعظم (ص) به حساب بیاوریم؟

سعیدی، نقش و چیدمان روحانیت قبل و بعد از انقلاب اسلامی را با هم مقایسه کرد و گفت: قبل از انقلاب ولایت فقیه به عنوان محور در راس نبودند ولی بعد از انقلاب ما از نعمت ولایت فقیه بهره مند هستیم و باید ایشان را محور و معیار قرار دهیم.

وی افزود: در زمان پیامبر اسلام، خواص همه برمحور ایشان بودند ولی بعد از رحلت و زمان امامت حضرت علی (ع) خواص تجزیه شدند، افراد ولایتمدار دنبال شاخص و معیار بودند ولی برخی نیز با وجودی که می دانستند حضرت علی معیار حق و باطل است به بیراهه رفتند و کار به جایی رسید که حضرت 24 سال از حکومت منزوی شده و چیدمان روحانیون، مداحان و مردم و... به گونه ای دیگر رقم زده شد.

نماینده ولی فقیه در سپاه تصریح کرد: در ماجرای فتنه همین اتفاق برای انقلاب افتاده است، برخی خواص سکوت کردند.

وی ادامه داد: اینکه رهبر معظم انقلاب می فرمایند که ما هیات، مداح و آخوند سکولار نمی خواهیم به این معناست که اینها کاری با انقلاب ندارند.

وی همچنین گفت: امروز در سطح جهان اسلام نیز این انحراف ها وجود دارد و پرچم های داعش، اسلام سکولاریزه ترکیه و سعودی هرچند به ظاهر کلمه الله روی آنها نوشته شده است ولی برای ایجاد تفرقه در جهان اسلام شکل گرفته و در مسیر باطل هستند.

وی یاداورشد: ما در شرایط حساسی قرار داریم و روحانیت شیعه در آزمون سختی در تاریخ قرار دارد چون دایره تقابل بسیار گسترده است، در زمان ائمه اطهار نیز این تقابل اینگونه گسترده نبود امروز یک طرف کفر و استکبار و طرف دیگر جمهوری اسلامی و ولایت قرار دارد.

وی یادآورشد: ما ناچار هستیم مسیر اصلی را دنبال کنیم بنا نیست امام زمان (عج) با داعش مبارزه و منطقه را نجات دهد، منطقه خاورمیانه را باید رهبر و ملت ایران نحات دهند و زمینه ظهور را فراهم کنند.