کد خبر: ۷۶۰۷۸
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۹۲

حکم اعدام برای یک سعودی به دلیل ارتداد

 مردی که گفته می‌شود در عربستان سعودی قرآن را پاره و به پیامبر اسلام و دخترش توهین کرده، اینک باید بهای سنگینی بپردازد. دادگاه شریعت عربستان این مرد را به اعدام محکوم کرده است.
 
به گزارش‌ دویچه وله و به نقل از روزنامه‌های "الشرق" و "سعودی گزته" دادگاهی در عربستان سعودی مردی را به خاطر روی گرداندن از اسلام و توهین به پیامبر اسلام و دخترش فاطمه، به مرگ محکوم کرد. این مرد در شبکه ‌آنلاینی Keek ویدئویی منتشر کرده که نمایانگر اقدامات اوست: او قرآن را پاره و آن را لگدکوب می‌کند.
 
پلیس دینی عربستان سعودی این مرد را سال گذشته در شهر "حفر الباطن" در شمال شرقی کشور دستگیر کرد. محاکمه او نیز در دادگاه شریعت انجام شد.
 
عبدالله العنزی، سخنگوی وزارت اوقاف و امور اسلامی عربستان از حکم اعدام این مرد دفاع کرده است. او می‌گوید: «توهین به پیامبر و قرآن خروج از دین محسوب می‌شود و دادگاه‌ها باید با آن به شدت برخورد کنند.» او می‌افزاید: «حکم اعدام پس اثبات کفر این مرد صادر شد.»
 
از شروع سال ۲۰۱۵ میلادی تا کنون عربستان سعودی بیش از ۲۵ نفر را اعدام کرده است. اکثر آن‌ها در رابطه با مواد مخدر حکم اعدام گرفتند. محکومان به مرگ در عربستان یا به ضرب گلوله اعدام یا در انظار عمومی گردن زده می‌شوند. در این مورد دادگاه تصمیم گرفته است که محکوم در ملاء عام گردن زده شود.
 
محکومان به اعدام در عربستان از حقوق بنیادین برای دفاع از خود محرومند. محاکمه آن‌ها پشت درهای بسته انجام می‌شود و بسیاری از متهمان حق برخورداری از وکیل را ندارند.