کد خبر: ۷۶۰۸۰
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۳۳

جان کری: هفته آینده به مذاکرات با ایران ادامه می دهیم

 جان کری وزیر امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد که شنبه آینده واشنگتن را با هدف دیدار و گفت و گو با وزیر خارجه روسیه درباره اوضاع روسیه و نیز شرکت در مذاکرات هسته ای ایران ترک می کند.
 
به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، کری سه شنبه شب به وقت محلی (بامداد چهارشنبه تهران) در جمع قانونگذاران آمریکایی گفت: به گمانم روز شنبه برای دیدارهایی با سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه درباره سوریه و سایر مسایل، راهی سفر می شوم.
 
کری خاطرنشان کرد که همچنین قصد دارد بعد از حضور در نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل، «بقیه هفته را به مذاکره با ایران اختصاص دهد».
 
کری مشخص نکرد که این دیدارها در کجا برگزار خواهد شد.
 
آخرین دور مذاکرات دوجانبه ایران و آمریکا روز دوشنبه در ژنو به پایان رسید و طرفین ارزیابی مثبتی از آن داشتند.
 
محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان نیز روز سه شنبه با اشاره به مذاکرات سه روزه اخیر ایران و آمریکا در ژنو گفت: این مذاکرات با حضور متخصصان فنی ایران و آمریکا در بالاترین سطح برگزار و در برخی موضوعات، پیشرفت های خوبی داشتیم.
 
ظریف روز سه شنبه در مصاحبه مشترک با ابراهیم جعفری همتای عراقی خود نیز گفت: همچنان موضوعاتی (درباره مسایل هسته ای) وجود دارد که هفته آینده در ژنو پیگیری می شود.
 
وزیر خارجه آمریکا سه شنبه شب در جلسه کمیته تخصیص منابع سنای آمریکا، اظهاراتی درباره مذاکرات هسته ای با ایران مطرح کرد که برخی رسانه ها آن را پاسخی به ادعاهای نخست وزیر رژیم صهیونیستی ارزیابی کردند.
 
پایگاه اینترنتی روزنامه صهیونیستی جروزالم پست گزارش داد: وزیر خارجه آمریکا روز سه شنبه در اظهاراتی که ظاهرا پاسخی به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل بود، از مذاکرات هسته ای جاری با ایران دفاع کرد.
 
در حالی که نتانیاهو گروه 1+5 را به نشان دادن چراغ سبز به ایران برای حفظ توانایی ساخت سلاح هسته ای متهم کرده است، کری گفت: منتقدان توافق، بسیار زودهنگام شروع به انتقاد کرده اند زیرا هنوز رئوس توافق مشخص نشده است.
 
کری گفت: از همه می خواهم صبر پیشه کنند تا ببینند نتیجه مذاکرات چه خواهد شد.
 
از سوی دیگر، جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید نیز روز سه شنبه گفت گزارش های منتشر شده مبنی بر اینکه آمریکا در حال مذاکره بر سر یک توافق هسته ای 10 ساله با ایران است، صحت ندارد.