کد خبر: ۷۶۰۸۴
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۷۰

تب مرغ پایین آمد

 وزیر جهادکشاورزی گفت: روند تولید مرغ رو به افزایش است و امیدواریم در چند روز آینده مرغ به قیمت منطقی خود برسد.

به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، محمود حجتی پس از پایان جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: ‌هم اکنون 150 هزار تن مرغ در سرد خانه ها ذخیره داریم که قیمت آن در سردخانه ها برای تحویل به توزیع و مصارف عمده کیلویی 5 هزار و 500 تومان است که آنها نیز کیلویی 5900 به مصرف کننده عرضه می کنند.

وی  افزود: روند تولید مرغ نیز رو به افزایش است اما به علت ورود مردم به بازار برای تامین نیاز شب عید افزایش هایی به وجود آمد که از نظر من منطقی نبود البته دردو تا سه روز گذشته سیصد تا چهارصد تومان قیمت مرغ در هر کیلو در میدان بهمن که از مراکز عمده توزیع مرغ تهران است کاهش یافته که امیدواریم در چند روز آینده مرغ به قیمت منطقی خود برسد .

مرغ گرم به اندازه کافی تولید و عرضه شده

وزیر جهاد کشاورزی همچنین گفت: مرغ گرم نیز به اندازه کافی تولید وعرضه شده است.

حجتی  افزود:‌ مرغ منجمدی که توزیع می شود تولید داخل است که در زمان کاهش تقاضا و افزایش عرضه ازجانب شرکت پشتیبانی امور دام برای تثبیت قیمت مرغ جمع آوری و در زمانی که بازار مرغ دچار التهاب می شود برای تنظیم بازار عرضه می شود .

وزیر جهادکشاورزی گفت: در بازار مرغ و دیگر بازارها با مدیریت تعرفه کالاهای وارداتی کنترل می شود که اولا بیش از نیاز داخل نباشد و دیگر اینکه آسیب به تولید داخل نزند.

اما در فرآیند سال اتفاقاتی مانند کاهش قیمت جهانی رخ می دهد که با روش پرداخت تفاوت یا محدودیت ها و ممنوعیت ها آن را جبران می کنیم.

حجتی گفت: به طور مثال وقتی تعرفه فصل را به غیر فصل تغییر دادیم طرف خارجی قیمت برنج را کاهش داد ناچار شدیم برای حمایت از تولید داخل محدودیت هایی را ایجاد کنیم.

ادغام سازمان حفاظت محیط زیست در وزارت جهاد کشاورزی

وی در پاسخ به سوالی مبتنی بر طرح ادغام سازمان حفاظت محیط زیست در وزارت جهاد کشاورزی افزود: این موضوع به صورت یک طرح در مجلس مطرح شده که دولت هم اظهار نظری نکرده است اما به نظر من سازمان حفاظت محیط زیست سازمانی فرا بخشی و وزارت جهاد کشاروزی دستگاه اجرایی و فرا بخشی است که به نظر من این ادغام شاید خیلی به مصلحت نباشد اگر چه هر چه قانون شود بر اساس آن عمل خواهیم کرد.

وزیر جهاد کشاورزی در پاسخ به پرسشی درباره زیان دیدگان از طرح ورمی کومپوست گفت: در این باره که ریشه در گذشته دارد شخصی مجوزی را برای حوزه خاص گرفته بود اما آن را گسترش داد و با تخلفاتی که از آن سر زد و پیگیری هایی که کردیم در نهایت منجر به توقف کار و رسیدگی در دستگاه قضایی شد که از آخرین جزییات پرونده در دستگاه قضایی اطلاع ندارم..
*واحد مرکزی خبر