کد خبر: ۷۶۰۹۰
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۰۳۶
تعداد نظرات: ۱ نظر

دلنوشته فاطمه صدر براي صادق طباطبايي

 فاطمه صدرعاملي - همسر مرحوم دکتر صادق طباطبايي - پيش از عزيمت به ايران براي آخرين وداع با همسرش، دلنوشته‌اي براي او در صفحه‌ شخصي‌اش نوشت.

متن اين دلنوشته در پي مي‌آيد: «صادق، برخيز به ايران مي‌رويم. به سفري که در انتظارش بودي. اکنون دکتر اجازه سفر داد. کدام کيف و چمدان را برمي‌داري؟ کدام کت و شلوار را مي‌پوشي؟ کدام کتاب را براي مطالعه برمي‌داري؟ پاسپورت و بليتت کجاست؟ آيا کنترل کردي که درها و پنجره‌هاي خانه همه بسته است؟ چراغ‌ها همه خاموش است؟ آيا به دستگاه اکسيژن احتياج داري؟ قرص کورتن را برمي‌داري؟ نه نه، به هيچکدام از داروها احتياج نداري.

نفست ديگر تنگ نيست. اينک تو آرام گرفته‌اي و به دارو احتياج نداري. وابستگي‌هايت تمام شد. تو آزادي. تو آرامي. تو هيچ‌گاه وابسته نبودي. چرا نمي‌گفتي که آرامش را دوست داري؟ چرا نگفتي که قصد آرام گرفتن داري و چرا از وضعت رضايت نشان مي‌دادي؟ چرا نگفتي که قصد رفتن داري؟

الان وقت اين حرف‌ها نيست. عازم سفر به ايران هستيم. چرا در صف بليت تو را نمي‌بينم؟ کجايي؟ نمي‌خواهي قبل از پرواز قهوه‌اي با هم بخوريم؟ کدام صندلي را انتخاب کرده‌اي که تو را نمي‌بينم؟ آيا راحتي؟ جايت سرد نيست؟ سرما اذيتت نمي‌کند؟

با دوستان و بدرقه‌کنندگان آلماني خداحافظي کرده‌اي؟ به آنها گفته‌اي که قصد باز گشت به آلمان را نداري؟ تو که آلمان را دوست داشتي، چرا نمي‌خواهي برگردي؟ تو که دوران تحصيل و تدريس و فعاليت موفقي در آلمان داشته‌اي. تو که تجربه‌هاي خوبي در آلمان داشته‌اي. پس چرا اکنون آلمان را براي هميشه ترک مي‌کني؟

بيا بيا، زودتر در کنار ما بنشين. هواپيما براي پرواز آماده مي‌شود. بلندگو اعلام مي‌کند که کمربندها را ببنديد. کمربندت را براي سفر بسته‌اي؟»

به گزارش شفقنا، دکتر صادق طباطبايي شنبه دوم اسفندماه پس از تحمل بيش از يک سال بيماري سرطان ريه در دوسلدورف آلمان درگذشت.

مراسم تشييع، پس از انتقال پيکر آن مرحوم از آلمان به ايران، صبح روز پنجشنبه ساعت 9 صبح از حسينيه جماران انجام مي‌شود.

همچنين مراسم ترحيم آن مرحوم، ساعت 16 الي 18 روز جمعه در حسينيه شماره 2 جماران برگزار مي‌شود.
*شفقنا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
shams
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۷
0
0
نوشته اي است پر از سوز دل و پررنگ از تنهايي و فراق.
رفتي ولي كجا ،كه به دل جا گرفته اي ،دل جاي توست گرچه دل از ما گرفته اي ،بگذار ببينمش اكنون كه مي رود ، اي اشك از چه راه تماشا گرفته اي
خداوند به همه عزيز از دست داده ها صبر عطا نمايد.