کد خبر: ۷۶۰۹۱
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۸۱

به سونا برويد تا کمتر دچار خطرات قلبي شويد

  نتايج يک تحقيق جديد نشان مي‌دهد عرق کردن در حمام سوناي داغ آرامبخش بوده و مي‌تواند براي سلامت قلب مفيد باشد.

 به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، پزشکان فنلاندي دريافتند مرداني که عادت به استفاده از سونا دارند، کمتر بر اثر ابتلا به بيماري‌هاي قلبي جان خود را از دست مي‌دهند. همچنين در صورتي که مردان در طول هفته به دفعات بيشتر و هر نوبت مدت زمان بيشتري از حمام سونا استفاده کنند خطر مرگ ناشي از بيماري‌هاي قلبي در آنان کمتر مي‌شود.

دکتر «پاول تامپسون» از بيمارستان «هارت‌فورد» گفت: با توجه به اين مطالعه متخصصان بايد در مورد نگراني از قرار گرفتن بيماران قلبي در معرض گرماي موجود در حمام سونا تجديدنظر کنند. همچنين به عنوان يک متخصص قلب مانع از آن نمي‌شوم تا اين بيماران از حمام سونا استفاده کنند و شايد لازم نباشد بيمارانمان را خيلي محدود کنيم.

در حالي که در اين مطالعه رابطه بين استفاده از حمام سونا و بهبود سلامت قلب مشاهده شد اما نمي‌توان رابطه علت-معلولي بين اين دو فاکتور را تاييد کرد.

دکتر «اليوت آنتمن» سخنگوي انجمن قلب آمريکا گفت: هنوز مطمئن نيستيم که حمام سونا همچنين به طور قطع علت کاهش خطر ابتلا به بيماري‌هاي قلبي و عروقي در افرادي باشد که از آن استفاده کرده‌اند.

به نقل از هلث‌دي نيوز، در اين مطالعه بيش از 2300 مرد ميانسال از فنلاند شرقي مورد مطالعه قرار گرفتند. همچنين وضعيت سلامتي آنان براي مدت دو دهه ارزيابي و مشخص شد که استفاده مرتب از حمام سونا خطر مرگ ناشي از بيماري‌هاي قلبي را کاهش مي‌دهد.
*جام جم