کد خبر: ۷۶۰۹۳
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۹۰

مشاور وزیر کشور: دولت یازدهم خواهان افزایش تعطیلات رسمی کشور است

 مشاور وزیر کشور و معاون امور اجتماعی مرکز امور اجتماعی و فرهنگی گفت: دولت تدبیر و امید خواهان افزایش تعطیلات رسمی کشور است.

 به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، رضا محبوبی در جلسه کارگروه اجتماعی و فرهنگی استان زنجان، اظهار کرد: با توجه به اینکه مداخلات ساختاری تاثیر بیشتر و پایدارتری نسبت به مداخلات برنامه‌ای دارد، دولت تدبیر و امید جهت بسترسازی برای افزایش صله‌رحم، توسعه صنعت گردشگری و کمک به بهبود اوقات فراغت مایل به افزایش تعطیلات رسمی کشور است.

وی با تاکید بر اینکه تصویب افزایش تعطیلات رسمی، تعطیلات پنهان را کاهش می‌دهد، افزود: ما در اصل خواهان هم‌پوشانی تعطیلات رسمی با نظام بین‌المللی هستیم، البته معتقدیم که باورهای دینی و سنتی به راحتی قابل تغییر نیستند و نمی‌توان جهت کاهش یا حذف برخی روزهای تعطیل از خطوط قرمز عبور کنیم.

وی در این رابطه ادامه داد: در حال حاضر با احتساب 16 روز تعطیلی با مناسبات مذهبی، شش روز تعطیلی با مناسبات ملی و سیاسی و همچنین چهار روز تعطیلی به مناسبت عید نوروز جمعاً 26 روز تعطیل رسمی در ایران داریم. در واقع ایران از نظر دارا بودن تعداد تعطیلات رسمی، دومین کشور است، البته باید این را هم در نظر بگیریم که تعطیلی پنج‌شنبه‌ها در کشور رسمی نیست و در شمارش به حساب نمی‌آید، با این وجود دولت هم‌چنان خواهان افزایش تعطیلات است.

محبوبی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه شناسایی اساتید در حوزه‌های فرهنگی و رایزنی با آنها موجب حرکتی اساسی در مسیر توسعه فرهنگی و اجتماعی کشور می‌شود، تصریح کرد: در این راستا انجام امور فرمایشی و پیمایشی از جمله اقدامات وزارتخانه در سطح کشور به شمار می‌رود، به عنوان مثال، 244 متغیر در سطح کلان، خرد و ساختاری مورد مطالعه قرار گرفت و نتایج آن به وزارتخانه ابلاغ شد.
*ایسنا