کد خبر: ۷۶۱۰۱
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۸۰

پرسپوليس تنها نماينده پيروز ايران در روز نخست ليگ قهرمانان آسيا

  سرخپوشان پايتخت با عملکرد درخشان مقابل لخويا قطر تنها نماينده موفق فوتبال ايران در هفته نخست مرحله گروهي ليگ قهرمانان آسيا 2015 لقب گرفتند.

 به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، فصل جديد رقابت هاي ليگ قهرمانان آسيا از روز سه شنبه هفته جاري آغاز شد و علاقمندان به فوتبال ايران درانتظار موفقيت هاي نمايندگان کشورمان بودند.

فوتبال باشگاهي ايران که درسالهاي اخير عملکرد خوبي در آسيا نداشته است ، امسال با چهار نماينده کار خود را درليگ 32 تيمي قهرمانان قاره کهن که در هشت گروه جداگانه شرق و غرب برگزار مي شود، آغاز کرد. پرسپوليس ، نفت تهران، تراکتورسازي تبريز و فولاد خوزستان نمايندگان کشورمان در اين رقابت ها هستند.

نفت تهران شگفتي ساز سالهاي اخير ليگ برتر به عنوان نخستين نماينده ايران به ميدان رفت و 2 بر يک مغلوب پاختاکور ازبکستان شد.

شاگردان عليرضا منصوريان با اشتباهات فردي متعدد برابر تيم 10 نفره پاختاکور در تاشکند مغلوب شدند تا ثابت شود که اين تيم جوان براي حضور در عرصه هاي بين المللي نياز به تجربه بيشتري دارد.

پرسپوليس درحضور 30 هزار تماشاگر ورزشگاه آزادي به مصاف تيم گران قيمت لخويا قطر رفت و با ارائه نمايشي تحسين برانگيز به پيروزي 3 بر صفر رسيد.

سرخپوشان پايتخت که درليگ برتر عملکرد خوبي نداشته اند در ديدار با لخويا مقتدر نشان داده و شروع درخشاني در ليگ قهرمانان داشتند.

توازن و هماهنگي مناسب در مناطق مختلف زمين، انگيره و دوندگي بالا، از پرسپوليس يک پيروز ساخت تا شايد اين تيم از حاشيه ها فاصله بگيرد.

امروز چهارشنبه ديگر نمايندگان ايران به ميدان رفتند که فولاد در ورزشگاه غدير نتوانست از حمايت هزاران تماشاگر خود سود ببرد و مقابل السد قطر با تساوي بدون گل متوقف شد.

تراکتورسازي که در دو فصل گذشته نيز يکي از نمايندگان ايران در ليگ قهرمانان آسيا بود هم نتوانست از مرحله گروهي صعود کند بازهم شروع نااميد کننده اي داشت و درحاليکه با گل لوسيانو ادينيو از نسف قارشي ازبکستان پيش بود در نهايت 2 بر يک شکست خورد.

با اين اوصاف چهار نماينده فوتبال ايران در روز نخست به يک برد، يک تساوي و 2 باخت رسيدند که نمي تواند نتيجه راضي کننده اي باشد.

شکست غيرمنتظره نفت و تراکتورسازي مقابل ازبکها بار ديگر زنگ خطر را براي فوتبال ايران به صدا درآورد.

درهفته دوم ليگ قهرمانان آسيا سه شنبه 12اسفندماه پرسپوليس در سرماي تاشکند ميهمان بنيادکار ازبکستان خواهد بود. اين بازي از گروه A برگزار مي شود.

در همين روز و از گروه B نفت تهران در ديداري سرنوشت ساز از العين امارات ميزباني خواهد کرد.
روز چهارشنبه 13 اسفندماه و از گروه C فولادخوزستان مهيمان لوکوموتيو تاشکند خواهد بود که قهرمان فوتبال ايران بايد براي حفظ شانس صعود خود با امتياز زمين بازي را ترک کند.

همچنين از گروه D تراکتورسازي تبريز ميزبان الااهلي امارات است که اين بازي مي تواند نماينده پرهوادار فوتبال ايران را از ناکامي ديگري در ليگ قهرمانان آسيا نجات دهد.
*ايرنا