کد خبر: ۷۶۱۲۱
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۵۴

بهاي نفت کاهش يافت

  بهاي نفت خام در معاملات روز پنجشنبه بازار آسيا کاهش يافت.

به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، بهاي هر بشکه نفت خام وست تگزاس اينترمديت براي تحويل در ماه آوريل 36 سنت کاهش يافت و هر بشکه از اين نوع نفت در برابر 50 دلار و 63 سنت به فروش رسيد.

هر بشکه نفت برنت درياي شمال براي تحويل در ماه آوريل نيز با 30 سنت کاهش قيمت در اين معاملات در برابر 61 دلار و 33 سنت داد و ستد شد.

سازمان انرژي آمريکا روز چهارشنبه اعلام کرد ذخاير نفت خام اين کشور در هفته منتهي به بيستم فوريه هشت ميليون و 400 هزار بشکه افزايش يافت و به ميزان بي سابقه 434 ميليون و صد هزار بشکه رسيد، يعني دو برابر ميزاني که پيش بيني شده بود.

با وجود اين، سازمان انرژي آمريکا همچنين اعلام کرد ذخاير فرآورده هاي نفتي اين کشور که شامل گازوئيل و سوخت حرارتي است معادل دو ميليون و 700 هزار بشکه، و ذخاير بنزين کشور سه ميليون و صد هزار بشکه کاهش يافته است.

« يونايتد اورسيز بانک» سنگاپور در گزارشي اعلام کرد: « معامله گران تمرکز خود را به کاهش شديد ذخاير بنزين و ديگر فرآورده هاي نفتي معطوف کرده اند که ممکن است نشانه افزايش تقاضا در آمريکا، بزرگترين مصرف کننده نفت خام جهان باشد.»

به گزارش خبرگزاري فرانسه از سنگاپور، به گفته تحليلگران، بهاي نفت خام همچنين تحت تاثير اظهارات علي النعيمي، وزير نفت عربستان قرار گرفته است. وي ديروز در حاشيه سخنراني در نشستي در عربستان به خبرنگاران گفت تقاضا براي نفت خام رو به افزايش است و بازار آرام شده است.
*واحد مرکزي خبر