کد خبر: ۷۶۱۴۲
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۰۱

عرب‌ها و ايراني‌ها رکورددار انتشار اطلاعات در شبکه‌هاي اجتماعي

به گفته جهانگرد، مردم ايران و کشورهاي عربي بيشترين اطلاعات را بر روي خروجي شبکه‌هاي اجتماعي قرار مي‌دهند و اين مسئله باعث ايجاد افزايش تهديدها مي‌شود.
 نصرالله جهانگرد، معاون وزير ارتباطات در حاشيه مراسم افتتاح ساختمان مرکزي پليس فتا گفت: در شبکه‌هاي اجتماعي بيشترين اطلاعات از سوي کشورهاي عربي بر روي خروجي سايت قرار مي‌گيرد و بعد از آن‌ها مردم کشور ما بيشترين سطح اطلاعات را در اين شبکه‌ها منتشر مي‌کنند.

اين در حالي است که شهروندان آمريکايي در اين موضوع در پايين‌ترين سطح از انتشار اطلاعات شخصي خود هستند. همين موضوع باعث شده تا مردم ما به دليل عدم آگاهي تهديدات زيادي پيرامونشان در فضاي مجازي باشد که اگر مردم به اين تهديدات واقف شوند ديگر اقدام به انتشار اطلاعات شخصي خود در شبکه‌هاي مجازي نخواهند کرد.

معاون وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات ادامه داد: در سال ۸۱ برنامه جامع به‌کارگيري فناوري اطلاعات مطرح شد و هم‌زمان امنيت اجتماعي فضاي سايبر نيز مورد توجه کارشناسان قرار گرفت. در آن زمان يک روز آرزو داشتيم که بهترين آزمايشگاه احياء «هارد» را داشته باشيم و امروز پليس فتا به اين موفقيت دست يافته است و اين براي ما جاي بسي افتخار دارد. ما امروز در حوزه تشخيص، پيگيري‌ و کشف پرونده‌هاي حوزه مجازي از هيچ کشوري در دنيا عقب نيستيم.

دبير شوراي عالي فناوري اطلاعات با بيان اينکه اگر در طي يک دهه گذشته روي موضوع توانايي سايبري پليس متمرکز نمي‌شديم امروز تا اين ميزان موفقيت براي تامين امنيت فضاي کسب و کار در محيط سايبر ايجاد نمي‌شد، افزود: هم‌اکنون مجموعه‌اي از سرمايه‌ها براي پشتيباني از فعاليت‌ در فضاي سايبر در حال کار است.

وي تشکيل شوراي عالي فضاي مجازي را يکي از نتايج حاصل از تعاملات ملي دانست و گفت: قطعاً هر ميزان که شهروندان با محيط مجازي آشنايي پيدا کنند، ميزان بهره‌وري افزايش يافته و متقابلاً مخاطرات با کاهش روبه‌رو مي شود. بر همين اساس ما حوزه توانمندسازي شهروندان را در دستور کار قرار داده‌ايم تا مردم متوجه شوند که چه اطلاعاتي را از خود در شبکه‌هاي اجتماعي منتشر کنند و چه اطلاعاتي را منتشر نکنند.
*افتانا