کد خبر: ۷۶۱۴۵
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۳۱

وبسايت Lenovo.com هک شد

  وبسايت Lenovo.com از ساعت ۴ بعد از ظهر (Eastern Time) هک شد. کاربراني که به وبسايت مراجعه مي کردند، تصاويري از يک جوان ناراضي را مشاهده مي نمودند و همزمان در پس زمينه، قطعه Breaking Free از فيلم High School Musical پخش مي شد. در ساعت ۴:۱۷ دقيقه، سايت به حالت عادي بازگشت، اگرچه مشکلات HTML همچنان پابرجا مانند و موسيقي هم در پس زمينه پخش مي شد.

به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، ورژن هک شده وبسايت، به علت کَش شدن پشت سر هم نمايان مي شد که نهايتا در ساعت ۵:۳۰ دقيقه، سايت کاملا به حالت عادي بازگشت.

کدهاي منبع صفحه هک شده اينگونه شناسايي شده اند: "وبسايت جديد و ارتقا يافته Lenovo با حضور رايان کينگ و روري اندرو گادفري”. کينگ و گادفري هر دو از اعضاي شناخته شده گروه Lizard Squad هستند و مشخص نيست که آيا اين دو حقيقتا در هک وبسايت دست داشته اند يا گروهي ديگر براي پوشش خود از نام آن ها استفاده کرده.

علت اين اتفاق را مي توان به مورد انتقاد قرار گرفتن Lenovo، سر ماجراي باندل کردن کامپيوترها با نرم افزار تبليغاتي سوپرفيش مرتبط کرد. پس از بحث برانگيز شدن ماجرا، Lenovo نرم افزار ديگري منتشر کرد تا Superfish را از کامپيوترها حذف کرده و کاربران را راضي نگه دارد اما اين اتفاق براي چيني ها، خوش نامي چنداني به همراه نداشت.

به نظر مي رسد که حمله کنندگان، اطلاعات دامين را به سرقت برده اند و اين قدرت را يافته اند که url وبسايت Lenovo را به سرور ديگري که تحت کنترل شان بوده تغيير دهند. اما در هر صورت، بعيد به نظر مي رسد که هکرها به شبکه داخلي Lenovo دست پيدا کرده باشند.
*ديجياتو