کد خبر: ۷۶۱۴۸
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۹۲

کری: مخالفت نتانیاهو با توافق هسته ای یک اشتباه بزرگ است

  جان کری وزیر امور خارجه آمریکا با انتقاد از مواضع بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی، مخالفت و کارشکنی های وی بر سر توافق هسته ای با ایران را دومین اشتباه بزرگ سیاسی او خواند.

به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، کری روز چهارشنبه در سخنانی خطاب به کمیته روابط خارجی کنگره آمریکا گفت: مخالفت های بنیامین نتانیاهو در مورد مذاکرات هسته ای با ایران منجر به جناحی شدن روابط آمریکا و اسرائیل شده و تاثیرات مخربی در آینده روابط میان دو کشور خواهد داشت.

وزیر امور خارجه آمریکا با اشاره به این که نتانیاهو در زمان ریاست جمهوری جرج بوش نیز اصرار زیادی برای حمله به عراق داشت، گفت: من منتظر خواهم ماند تا ببینم نتانیاهو در سخنرانی روز سه شنبه چه حرفی برای گفتن دارد.

سخنرانی بنیامین نتانیاهو در مجلس سنای آمریکا که به دعوت جان بینر رئیس جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا قرار است روز سه شنبه سوم ماه مارس (12 اسفند) صورت گیرد ، موجب واکنش های گسترده ای از سوی اوباما و سایر مقامات آمریکایی شده است.

جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید نیز در این باره به نقل از اوباما گفته است: روابط آمریکا و اسرائیل نمی تواند و نباید به سطح روابط میان حزب جمهوری خواه آمریکا و لیکود اسرائیل تنزل پیدا کند.

شماری از اعضای سنا و نمایندگان مجلس آمریکا نیز سفر نتانیاهو به آمریکا را بی حرمتی به رئیس جمهوری آمریکا دانسته و اخطار کرده اند که به نشانه اعتراض در زمان سخنرانی صحن کنگره این کشور را ترک خواهند کرد.

سوزان رایس مشاور امنیت ملی اوباما نیز روز چهارشنبه سخنرانی نتانیاهو در کنگره آمریکا را اقدامی نادرست و عامل تخریب روابط آمریکا و اسرائیل توصیف کرد.

نتانیاهو چندی پیش در یک سخنرانی در بین یهودیان گفته بود: قدرت های بزرگ قول داده بودند که از دستیابی ایران به سلاح های هسته ای جلوگیری خواهند کرد، اما به نظر می رسد در این مورد تسلیم شده اند.
*ایرنا