کد خبر: ۷۶۱۵۵
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۲۸

شركت چرخشگر واحد نمونه صنعتي آذربايجان شرقي شد

شركت چرخشگر توليدكننده گيربكس‌هاي زد اف در ايران، براي دومين سال متوالي و در بين بیش از 300 شركت، به عنوان واحد نمونه صنعتي استان آذربايجان شرقي انتخاب شد.     

به گزارش ايكوپرس حسن وفادار مديرعامل شركت چرخشگر با بيان اين مطلب، گفت: اين رويداد بر اساس شاخص‌هايي از قبيل افزايش توليد، سبد محصولات، طرح‌هاي توسعه و رفاه كاركنان رقم خورده است.

وي  با اعلام اينكه توليد گيربكس تندر از مهم‌ترين پروژه‌هاي توسعه محصول اين شركت است كه در شش فاز و تا یک سال ديگر به توليد مي‌رسد، گفت: گيربكس وانت باردو نيز در چرخشگر طراحي و نمونه‌سازي شده و با توجه به توقف توليد وانت باردو تا پايان امسال، در آينده اين گيربكس، روي وانت پي. يو. وان. نصب خواهد شد.

وفادار، گشتاور پذیرش گيربكس جديد وانت را بالاي 200 نيوتن متر ذكر كرد كه الزامات موتورهاي دو هزار سي. سي را نيز تامين مي‌كند و گفت: حداکثر گشتاور قابل پذیرش گيربكس موجود وانت باردو، حدود 170 نيوتن متر است.

مديرعامل شركت چرخشگر‌ با بيان اين كه گيربكس جديد از ابتدا توسط چرخشگر طراحي شده، گفت: اين شركت به دليل برخورداري از مركز تحقيقات، اخيرا توسط مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو به عنوان مركز تحقيقات گيربكس انتخاب شده است.

وي گيربكس هاي مختلف خودروهاي سواري و سنگين شامل اتوبوس، ميني‌بوس، كاميون و وانت را از توليدات جاري اين شركت ذكر و اظهار اميدواري كرد در آينده گيربكس سواري‌هاي پژو نيز در اين شركت توليد شود.

وفادار تاكيد كرد: اين شركت علاوه بر توليد قطعات، توان آن را دارد كه هر نوع گيربكس را براساس تعريف مشتري كه خودروسازان هستند، طراحي و توليد كند.

مديرعامل چرخشگر گفت: با شروع توليد گيربكس تندر از زمستان 94، ظرفيت توليد اين شركت طی سه سال  تا سیصد هزار دستگاه افزايش خواهد یافت.

وي گيربكس اتوماتيك اتوبوس را از توليدات جاري اين شركت عنوان كرد و گفت: طرح گيربكس سواري ايران خودرو نيز در قالب يك پروژه بلندمدت تعريف شده و با توجه به زمان بر بودن فرايند كاليبراسيون، بیش از دو سال تا رسيدن به توليد زمان مي برد. اين گيربكس مشترکا" با معاونت توسعه محصول و پلتفرم ايران خودرو در حال انتخاب است، و در دو مدل شش دنده دستي و اتوماتيك توليد خواهد شد.

وفادار جعبه فرمان خودروهاي كار و سواري را از ديگر توليدات جاري چرخشگر عنوان كرد و گفت: اين شركت در حال حاضر براي محصولات ایران خودرو دیزل و سايپا جعبه فرمان توليد مي كند.

مديرعامل چرخشگر‌ از قرارداد جديد با شرکت زد. اف. آلمان براي توليد گيربكس جديد خبر داد كه بخشي از آن صادر خواهد شد و گفت: گيربكس‌هاي جديد زد. اف. از نوع  اكولايف (گیربگس اتوماتیک اتوبوس شهری)، اکو اسپلیت چهار و آسترونیک (گیربگس اتوماتیک از نوع ای ام تی برای انواع کامیون و اتوبوس بین شهری) روي محصولات تجاری نصب مي‌شود. براي انتقال دانش فني گيربكس هاي فوق، با شرکت زد. اف. در حال مذاكره هستيم تا سبد محصولات تولیدی خود را افزایش دهیم.

وي از رشد پنج و نيم برابري ارزش سهام شركت چرخشگر در يك سال گذشته خبر داد و گفت: گروه صنعتی ايران خودرو ديزل با دارا بودن بيش از 60 درصد، سهامدار اصلي شركت چرخشگر است. 10 درصد سهام به بيمه ايران، 16 درصد به زد. اف. آلمان، 5 درصد به شرکت سرمایه‌گذاری توسعه ملي و باقي آن به سهامداران حقیقی تعلق دارد.

وفادار افزود: انتخاب چرخشگر به عنوان واحد صنعتي نمونه استان، نتيجه فرايندهاي ارزيابي توسط مسئولین استان آذربایجان شرقی است که با توجه به تلاش بی وقفه كاركنان در دو سال متوالی 1393 و 1392 بدست آمده است.