کد خبر: ۷۶۱۵۸
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۹۱

رويانيان: زماني که در پرسپوليس بودم بار مالي را به تنهايي به دوش کشيدم

 مديرعامل سابق باشگاه پرسپوليس گفت: زمانيکه در پرسپوليس حضور داشتم بار مالي را به تنهايي به دوش کشيدم و در ۳ سال تنها ۷.۵ ميليارد از دولت گرفتم.محمد رويانيان در حاشيه مراسم فارغ‌التحصيلي دانشجويان دانشگاه پرسپوليس اظهار داشت: در اين مراسم حدود 100 نفر از دانشجويان فارغ‌التحصيل شدند و سال آينده نيز 600 نفر فارغ‌التحصيل مي‌شوند، شنيدم که در حال حاضر اين دانشکده 1270 دانشجو دارد.

به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، وي در مورد تاسيس اين دانشکده عنوان کرد: توفيقي داشتيم که آن زمان کاشاني ما را راهنمايي و هدايت کرد، با همه مشکلاتي که در آن زمان در پرسپوليس وجود داشت اين دانشکده راه اندازي شد و در حال حاضر از 100 دانشجو به 1200 دانشجو رسيده است، امکانات بسيار خوبي هم دارد و يکي از پايدارترين کارها در پرسپوليس محسوب مي‌شود و مطمئنم بقيه کارها هم يکي يکي رو مي‌شوند.

مديرعامل سابق باشگاه پرسپوليس در مورد وضعيت اين تيم عنوان کرد: آن زمان که من بودم تمام بار مالي را به تنهايي به دوش مي‌کشيدم، دوستان دولت و وزارت ورزش مي‌توانند بررسي کنند من در 3.5 سالي که در پرسپوليس بودم تنها 7.5 ميليارد از دولت کمک گرفتم و بقيه را خودمان با منابعي که داشتيم تهيه کرديم.

وي در پاسخ به اين سوال که چه شد بعد از آن پرسپوليس به اين وضعيت افتاده است و مقصر کيست؟ عنوان کرد: امروز با تغيير 5-6 مدير کار به اينجا کشيده شده است، بيش از 10 درصد از پرسپوليس پيش‌خور شده است، بايد در مورد مقصر دنبال پرتقال فروش بگرديم.

رويانيان در مورد اينکه او زمانيکه مديرعامل بود هر بازيکني را اراده مي‌کرد، مي‌گرفت و حالا اين اتفاق نمي‌افتد، گفت: هواداران ديدند که چه بازيکناني را گرفتيم که اکثراً در تيم ملي حضور داشتند، دليل نتيجه نگرفتن ما هم در آن زمان مسائل بيروني بود البته شايد اشکالات خود من هم بود که اعتراف مي‌کنم وارد نبودم.

مديرعامل سابق باشگاه پرسپوليس در مورد اينکه کسب سهميه آسيا و نايب قهرماني يکي از کارهاي او در پرسپوليس بود، گفت: خوشحالم که در آن زمان اين اتفاق افتاد، در اين مدت که بودم هواداران فرهنگ و شعور خود را نشان دادند، آنها به دنبال برد و باخت نبودند و مي‌خواستند جايگاه واقعي پرسپوليس را نشان دهند، در اين 3.5 سال هم به ما عنايت داشتند.

وي در مورد نظرش درباره خصوصي‌سازي دو باشگاه استقلال و پرسپوليس عنوان کرد: کار بسيار خوبي است که وزارت ورزش و دولت آن را پيگيري مي‌کند، بابت اين کار بايد تبريک بگويم، اين کار موجب تحول اساسي در فوتبال ايران خواهد شد، شرطش اين است که وزارت ورزش و دولت مديريت درستي انجام دهند، اينکه يک پولي بيايد و برود به شدت خطرناک است.

رويانيان در پايان افزود: خصوصي سازي تيغ دو لبه است، اگر مديريت و هدايت خوبي صورت بگيرد فوتبال ايران را زير و رو خواهد کرد در غير اينصورت بايد شاهد اتفاق‌هاي ديگر باشيم.
*فارس