کد خبر: ۷۶۱۹۷
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۶۲

وجود تضاد در رفتار عربستان در برخورد با داعش


یکی از مراجع تقلید گفت: نوعی تضاد در اعمال عربستان وجود دارد، زیرا از طرفی بیان می‌شود که عربستان با تقویت مرزهای خود مانع ورود داعش شده و از طرفی به پشتیبانی از این گروه می‌پردازد.

 آیت‌الله جعفر سبحانی ظهر امروز در سومین گردهمایی دانش آموختگان مرکز تخصصی علم کلام(سطح 3) که در مؤسسه امام صادق(ع) برگزار شد اظهار کرد: علم کلام از جمله مباحثی است که آموزش و یادگیری آن در همه دوران ضرورت دارد، بنابراین در این زمینه تدریس علم کلام در دستور کار قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: برخی افکار از سوی کسانی که به تازگی مسلمان شده بودند،‌ وارد دین شد که در این زمینه علمای علم کلام که محدث بودند این نکته را مطرح می‌کردند که نباید به این موضوعات اعتنایی شود، ولی دسته‌ای دیگر از عالمان کلام به پیگیری این مباحث پرداختند.

 این مرجع تقلید عنوان کرد: پیشوای نخست شیعیان علم کلام را پایه‌گذاری کرد، لزوم این علم هنوز وجود دارد و ضرورت آن ادامه پیدا می‌کند.

وی با اشاره به اتقان علم کلام گفت:‌ علم کلام از قرآن، نهج البلاغه و برهان عقلی منشا گرفته، امروز بر اساس شرایط مسائلی مانند ولایت و وهابیت از جایگاه والایی برخوردار است.

سبحانی با بیان اینکه تمام فعالیت‌های گروه داعش ریشه در وهابیت دارد عنوان کرد: نوعی تضاد در اعمال عربستان وجود دارد، زیرا از طرفی بیان می‌شود که عربستان با تقویت مرزهای خود مانع ورود داعش شده و از طرفی به پشتیبانی از این گروه می‌پردازد.

وی تصریح کرد: دشمنانی که شیعه‌ستیز هستند، با اتهام تکفیر به شیعیان، جریانی برای کشتن شیعیان راه‌اندازی کردند و هجمه‌های این بخش به اندازه‌ای گسترده است که با تدوین کتاب‌هایی به مبارزه با شیعیان می‌پردازند، بنابراین باید پایان‌نامه‌هایی در این زمینه تدوین شود.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به فعالیت ماهواره‌ای دشمنان علیه شیعه گفت: در این شبکه‌ها با تحریف مطالب و آموزه‌ها به فعالیت‌هایی علیه شیعیان می‌پردازند، بنابراین با توجه به چنین شرایطی پرداختن به مباحثی مانند ولایت و وهابیت از اهمیت والایی برخوردار است.

وی به تهدیداتی که علیه شیعیان انجام می‌شود، اشاره کرد و افزود: عربستان هزینه‌های زیادی در این زمینه صرف می‌کند، حتی حمایت‌ها به اندازه‌ای است که کتاب‌های وهابیت در مدارس پاکستان تدریس می‌شود.
منبع: فارس