کد خبر: ۷۶۲۵۰
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۰۲۱

ويژگي هاي مشترک افراد موفق!

  قدرت ديد و تمرکز بالا داشته باشيد
يکي از ويژگي هاي افراد موفق اين است که قدرت ديد و تمرکز بالايي دارند. نسبت به همه چيز دقيق هستند و اگر دليل مسئله اي را ندانند، آنقدر سوال مي کنند تا به خوبي متوجه شوند. همين علاقه و کنجکاوي براي فراگيري، به آنها کمک مي کند تا ذهني فعال و خلاق داشته باشند.
فردي که داراي ذهن خلاق است آينده را به خوبي مي بيند و شرايط و احتمالات را به درستي ارزيابي مي کند؛ کاري که ديگران قادر به انجام آن نيستند.

شخص موفق ابتدا در مورد هر مسئله اي خوب فکر مي کند، آن را درذهنش طوري تجسم مي کندن که گويي واقعي است، سپس با اراده اي قوي به سمت هدفش گام برمي دارد و براي رسيدن به آن از هيچ تلاشي دريغ نمي کند.

در زندگي تان آگاهانه خطرپذير باشيد
شايد شما داستان بعضي از افراد را شنيده باشيد که در زندگي خطرپذير بوده اند و در همان بار اول ثروتمند شده اند ولي بهتر است بدانيد هميشه اين اتفاق نمي افتد و اين موارد استثنا هستند.

آنچه اهميت دارد اين است که افراد موفق از خطرپذيري نمي ترسند و در عين حال تمام جوانب و احتمالات را هم در نظر مي گيرند و سپس با اراده اي استوار، به سوي هدفشان گام برمي دارند.

والدين تان را به خاطر خطاهاي خود سرزنش نکنيد
اگر به هدف مورد نظرتان نرسيديد، والدين خود يا ديگران را مقصر ندانيد. افراد موفق وقتي به نتيجه دلخواه در کارشان نرسند، به جاي اينکه وقت شان را تلف کنند، گله و شکايت کرده يا ديگران را مقصر بدانند، آستين هاي خود را بالا مي زنند و دست به کار مي شوند و خود مسئوليت اعمال شان را برعهده مي گيرند.

قدر ديگران را بدانيد
افراد موفق خود را مديون تمام افرادي مي دانند که به آنها کمک کرده اند تا از پله هاي موفقيت بالا روند و همواره قدرشناس آنها هستند. وقتي به هدف شان مي رسند، فراموش نمي کنند که در طول راه چه افرادي در موفقيت آنها نقش داشته اند. به نيروي خداوند که همواره پشتيبان آنها بوده اعتقاد دارند؛ براي همين همواره با تواضع رفتار مي کنند و علم و ثروتي را که کسب کرده اند با کمال ميل با ديگران تقسيم مي کنند.

از شکست خود درس بگيريد
موفقيت، در پي شکست به دست مي آيد. با درس گرفتن از اشتباهات گذشته است که فرد مي تواند به سوي موفقيت گام بردارد. افراد موفق اگر در زندگي دچار اشتباهي شوند، سعي مي کنند از آن درس بگيرند و خود را اسير آن نکنند.

آنها ياد گرفته اند اگر در زندگي شکست بخورند، همين شکست براي آنها راهي مي شود تا به موفقيت دست يابند. بسياري از افراد موفقي را که امروز مي بينيم، در زندگي خود شکست هايي را تجربه کرده اند. تصور کنيد اگر هنگام شکست تسليم مي شدند و ديگر فعاليت و تلاش نمي کردند؛ بي شک به موفقيتي که امروز شاهد آن هستند، نمي رسيدند.

از تمام فرصت هاي زندگي تان استفاده کنيد
شايد دوست داشته باشيد بدانيد چگونه افراد موفق به موفقيت رسيده اند. بهتر است بدانيد هيچ فرمول جادويي وجود ندارد که با به کارگيري آن بتوانيد مانند آنها شويد. تنها چيزي که آنها در طول زندگي فرا گرفته اند اين است که از تمامي فرصت هاي زندگي شان به بهترين شکل استفاده مي کنند، فقط بر افکار مثبت خود تمرکز مي کنند، تمام نگرش هاي منفي را از خود دور مي کنند، راحت تسليم مشکلات نمي شوند و در برابر تغييرات، قدرت انعطاف پذيري بالايي دارند.

هر گاه افراد موفق در زندگي خود با مشکلي مواجه مي شوند، مي کوشند از اين فرصت به خوبي استفاده کنند و تغييرات لازم را در جهت رسيدن به هدف شان به وجود آورند؛ درست مانند اين است که يک شهر از ديد افراد موفق، پر از هتل، خانه، رستوران و ... است؛ اما از ديد فردي معمولي، در آن شهر موردي براي يک زندگي خوب موجود نيست و جايي براي پيشرفت وجود ندارد.
بي شک اين فرد هرگز به پيروزي نخواهد رسيد؛ زيرا خود او نمي خواهد اطرافش را با دقت نگاه کند و از داشت هايش بهره ببرد؛ اما افراد موفق تمام جوانب و فرصت ها را مي بينند و در مواقع مناسب از آن بهره مي برند و همواره خود را در بهترين شرايط و موقعيت ها مي بينند.

کار گروهي کنيد
افراد موفق مي دانند دستيابي به موفقيت، به کار گروهي نياز دارد. براي موفق شدن نمي توانيد به تنهايي به کار مورد نظرتان اقدام کنيد. براي اين منظور به افرادي نياز داريد که استعداد، مهارت و دانش فراواني داشته باشند.
انتخاب افراد واجد شرايط براي افراد موفق کار دشواري نيست. افراد موفق در هر کاري خود را برنده مي پندارند و از افرادي که مرتب به آنها انرژي منفي مي دهند و آنها را دچار شک و ترديد مي کنند، مي پرهيزند.

در هر شرايطي دست از تلاش برنداريد
افراد موفق در هر موقعيتي که قرار دارند، حتي در شرايط دشوار، باز هم خود را دست کم نمي گيرند و دست از تلاش برنمي دارند. شايد در زندگي خود با افرادي برخورد کرده باشيد که با وجود اينکه مشکلات زيادي در زندگي خود دارند، به موفقيت هاي چشمگيري هم دست يافته اند. تمام اينها به دليل پشتکار و تمرکز آنها بر توانايي هايشان است.
*برترين ها