کد خبر: ۷۶۲۷۱
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۶۵۸

ژاپن در شوک قتل نوجوان 13 ساله به شيوه داعش!

 پليس ژاپن از دستگيري فردي خبر داده که با الگو گرفتن از فيلم ها و تصاوير منتشر شده مربوط به اعدام هاي وحشيانه تروريست هاي داعش، يک نوجوان 13 ساله را به شکلي فجيع به قتل رسانده است.

به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، تحقيقات پليس پس از کشف جسد برهنه اين پسربچه سيزده ساله در کنار يک رودخانه در حالي کشف شد که بر اساس شواهد موجود، قاتل که فردي 18 ساله است، تلاش داشت به وسيله چاقو گردن اين کودک بي گناه را از تنش جدا کند.

رسانه هاي ژاپني فرد مقتول را «ريوتا اوئه مورا» معرفي کرده و نوشته اند که او پيش از اين نيز چند بار از سوي قاتل مورد حمله قرار گرفته و به مرگ تهديد شده بود.

جزئيات مربوط به اين جنايت زماني فاش شد که نيروهاي پليس به مکالمات جوان قاتل با دوستانش از طريق تلفن همراه و دعوت آنها براي تماشاي برنامه قتل اين پسربچه دست يافتند.
يک منبع نزديک به پليس ژاپن گفت که بر اساس تحقيقات صورت گرفته، مشخص شده قاتل تلاش داشته به شيوه فيلم هاي منتشر شده اخير توسط تروريست هاي تکفيري سر مقتول را به شکلي بي رحمانه از بدنش جدا کند.

به گزارش شبکه خبري آسيا، منبع خبري پليس که به نامش اشاره نشده، اعلام کرد که پخش مکرر و گسترده تصاوير قتل دو گروگان ژاپني توسط جنايتکاران داعش، مي تواند انگيزه اين جوان را در ارتکاب اين جنايت هولناک دوچندان کرده باشد.

شبکه تلويزيوني ان.اچ.کي ژاپن و ساير رسانه هاي اين کشور نيز امروز به طور همزمان با انتشار اخبار جداگانه از دستگيري جوان 18 ساله اي به جرم ارتکاب اين جنايت عجيب خبر دادند و به نقل از منابع امنيتي نوشتند که پليس حکم بازداشت دو جوان ديگر در پرونده اين قتل را که در شهرک صنعتي کاواساکي واقع در جنوب غربي توکيو رخ داده، صادر کرده است.

با توجه به آمار پايين جنايات خشونت آميز در ژاپن، وقوع چنين مواردي، همواره با انتشار گسترده از سوي رسانه ها مواجه مي شود.

پيش از اين، اخبار متعددي از تمايل برخي اتباع کشور ژاپن براي سفر به مناطق تحت تسلط تروريست هاي داعش و پيوستن به اين جماعت، منتشر شده بود که البته منابع خبري انگيزه سفر ژاپني ها به سوريه و پيوستن به داعش را نه به خاطر همبستگي، بلکه خستگي ناشي از زندگي روزمره، بي حوصلگي، کسالت، بيکاري و تمايل به ماجراجويي اعلام کرده بودند.

در همين راستا، منابع امنيتي ژاپن هفته گذشته از دستگيري فردي خبر دادند که قصد داشته به گروه داعش بپيوندد.

خبرگزاري کيودو گزارش داد که دستگيري اين فرد که جزئياتي درباره جنسيت او منتشر نشده، اوايل ماه جاري ميلادي در نزديکي شهر اربيل عراق صورت گرفته است.

گروه داعش، ماه گذشته نيز دو تبعه ژاپني را زماني که توکيو به خواسته اين گروه مبني بر پرداخت 200 ميليون دلار در ازاي آزادي آنان توجه نکرد، کشت.
*ايرنا