کد خبر: ۷۶۲۷۹
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۰۸۸

نظر سایت‎اسپانیایی درباره خرید کریم

باشگاه اوساسونا در خرید چند بازیکن طی تابستان گذشته مرتکب اشتباه شده است.
ایسنا: سایت ورزشی ایالت ناوارا با اشاره به این مطلب در گزارش خود آورده است: اوساسونا پیش از سقوط به دسته دوم فوتبال اسپانیا در پایان فصل گذشته، 14 سال را در سطح نخست فوتبال اسپانیا گذرانده بود. حضور در فینال کوپادل‌ری و رسیدن به رقابت‌های اروپایی از موفقیت‌های این تیم طی این سال‌ها بود.

دیاریو دی‌ناوارا در ادامه آورده است: خوزه آنتونیو کاماچو روی نیمکت اوساسونا نشست و نتیجه‌های بسیار خوبی گرفت. پس از او نیز خوزه لوییس مندیلیبار هدایت این تیم را به دست گرفت اما پس از آنکه خاوی گارسیا در سال 2014 به پامپلونا آمد، دوران بدی در اوساسونا آغاز شد که در نهایت هم به سقوط این تیم انجامید. میگل آرچانکو از ریاست باشگاه استعفا کرد. کمیته مدیران باشگاه تا ماه دسامبر باشگاه را اداره کردند تا لوییس سابالزا در نهایت ریاست باشگاهی که با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می‌کرد و بدهی‌های بسیاری هم دارد را به دست بگیرد. پای اوساسونا اخیرا به یک پرونده تبانی هم باز شده تا اوضاع بدتر هم بشود.

در این شرایط، پردراگ واسیویچ مامور شد بازیکنان جدیدی را برای اوساسونا بخرد تا این تیم حداقل در زمین مسابقه با گرفتن نتیجه های خوب، تا حدودی هواداران را خوشحال کند. واسییویچ تابستان سختی را سپری کرد. او برای خرید بازیکن تنها دو ماه فرصت داشت اما موفق شد 6 بازیکن جدید را به پامپلونا بیاورد. روبرتو سانتاماریا، چدریک مابواتی، خاوی فلانو، کریم انصاری فرد، لیاسین کادامورو و جواد نکونام. او همچنین اچاید یون، بازیکن این تیم که نیم فصل دوم فصل گذشته را در ارکولس بازی کرده بود را به تیم بازگرداند.

با آمدن این هفت بازیکن به پامپلونا، یان اوربان هم روی نیمکت مربیگری اوساسونا نشست تا بتواند تیمی بسازد که در پایان فصل به دسته نخست لیگ فوتبال اسپانیا صعود کند اما خیلی زود مشکلاتی در مدیریت ورزشی باشگاه به وجود آمد تا مشخص شود صعود کردن به دسته بالاتر کاری بسیار سخت است.

اشتباه نخست اینکه واسیویچ چهار بازیکن ملی پوش را خریده بود. این موضوع اوساسونا را در ماه های اکتبر و در رویارویی با آلکورکون با مشکل مواجه کرد. پس از آن و در ژانویه، با نبود این تعداد بازیکن در دیدار با تیم‌های لاس پالماس، لگانس، رکرتیوو اوئلوا، سابادل و بارسلونا B نیز دردسرهایی برای اوساسونا ایجاد شد.

اتفاق اصلی در همان ژانویه رخ داد و اوساسونا موفق شد 6 بازی بدون شکست را سپری کند اما همه از سطح پایین فوتبالی که بازیکنان ملی پوش این تیم در ترکیب داشتند شگفت زده شدند. بازگشت این بازیکنان ملی‌پوش از رقابت‌های جام ملت‌های آفریقا و جام ملت‌های آسیا موجب نشد تا سطح فوتبالی که اوساسونا ارائه می‌کند بالاتر برود. پس از بازگشت آنها به تیم، اوساسونا مقابل رئال زاراگوزا، یاگوسترا و رئال مایورکا شکست خورد. از بین تمام بازیکنانی که به اوساسونا آمده اند فقط روبرتو سانتاماریا توانسته انتظارات را برآورده کند.

خریدهای بد

اگر تابستان گذشته شرایط اوساسونا خیلی بد بود، زاراگوزا هم در چنین شرایطی بود اما آنها آنخل مارتین گونزالس، مدیر ورزشی پیشین اوساسونا را به تیم خود بردند تا او هم طی 28 روز، 15 بازیکن جدید برای تیم بخرد. نتیجه این اتفاق هم حضور زاراگوزا در رتبه ششم جدول رده‌بندی است و این تیم امیدهای زیادی برای صعود به دسته بالاتر دارد. داشتن دید باز می‌تواند یک تیم را به تمامی اهداف دل‌خواهش برساند. اتفاقی که در زاراگوزا رخ داد می‌تواند یک الگو باشد اما بازیکنانی که اوساسونا خرید، زیاد نتوانستند انتظارات را برآورده کنند.

بازیکنی مانند کادامورو هنوز نتوانسته برای خودش جایی در ترکیب اولیه دست و پا کند. نمایش ضعیفی دارد و به عقیده هواداران در بازی‌هایی از جمله رویارویی با یاگوسترا، به خاطر اشتباه‌هایی که انجام داد موجب شکست تیم هم شد. کریم انصاری‌فرد هم هنوز نتوانسته یک گل برای اوساسونا بزند. او به خاطر درخشش نینو به نیمکت ذخیره‌ها دوخته شده است. چدریک دقایقی در زمین حضور می‌یابد اما تاکنون نتوانسته نقش تاثیرگذاری در تیم ایفا کند. او بازیکنی سرعتی است و می‌تواند از آن استفاده کند اما زیاد نمی‌تواند در نقش گلزن ظاهر شود. حضور نکونام در ترکیب اوساسونا هم موجب شده این تیم سنگین‌ترین شکست‌ها را متحمل شود و قدرت رهبری او در تیم موجب نشده این تیم نمایش بهتری داشته باشد.

انتظارها برای فصل آینده

با توجه به اینکه فرصت زیادی تا پایان فصل باقی نمانده، اوساسونا باید بهترین راه برای فرار از این شرایط را بیابد. گام نخست این است که قرارداد پردراگ واسیویچ که تا پایان فصل اعتبار دارد را تمدید کند. برخی از بازیکنان ملی‌پوش از جمله کادامورو، چدریک و انصاری فرد هم که تابستان گذشته به اوساسونا آمدند، در پایان فصل پامپلونا را ترک می‌کنند. پس از آن، سران باشگاه باید به دنبال خرید بازیکن جدید باشند. بازیکنانی با تجربه که عملکرد آنها ثابت شده باشد و با بودجه پایین باشگاه نیز همخوانی داشته باشد.

با انجام این کارها و با پرورش بازیکنانی نظیر میکل و میگل مرینو اولاوید در آکادمی باشگاه، اوساسونا می‌تواند به پروژه فوتبالی که در دست اجرا دارد دست پیدا کرده و به هدف خود که رسیدن به سطح نخست فوتبال در اسپانیاست برسد.