کد خبر: ۷۶۲۸۶
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۷۱

تشريح جزئيات برگزاري آزمون دکتري سال ۹۴

فارس/ آزمون ورودي دوره دکتراي نيمه‌متمرکز سال 94 در صبح روز جمعه 15 اسفند 93 در 53 شهرستان و مراکز استان‌ها برگزار مي‌شود.

آزمون ورودي دوره دکتراي نيمه‌متمرکز سال 94 به منظور پذيرش دانشجو براي دوره‌هاي روزانه، نوبت دوم (شبانه)، پرديس‌هاي خودگردان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالي و همچنين دانشگاه‌ پيام نور و موسسات آموزش عالي غيرانتفاعي و غيردولتي در 7 گروه آموزشي و 250 کدرشته امتحاني برگزار مي‌شود.

در اين آزمون تعداد 201 هزار و 563 داوطلب ثبت‌نام کردند که از اين تعداد 87 هزار و 487 نفر زن و 114 هزار و 76 نفر مرد خواهند بود. به عبارت ديگر 43.40 درصد داوطلبان زن و 56.60 درصد داوطلبان مرد هستند.

اين آزمون در صبح روز جمعه 15 اسفند 93 در 53 شهرستان و مراکز استان‌ها برگزار مي‌شود و داوطلبان به سوالات تمام دروس شامل زبان خارجي، استعداد تحصيلي و مجموعه دروس تخصصي در مدت مشخص شده پاسخ مي‌دهند.

کارت شرکت در آزمون و برگه راهنماي مربوط از روز سه‌شنبه 12 اسفند تا پنجشنبه 14 اسفند 93 بر روي سايت سازمان سنجش قرار مي‌گيرد و ضرورت دارد تمام داوطلبان با توجه به اطلاعيه اين سازمان که دوشنبه 4 اسفند 93 بر روي سايت سازمان سنجش قرار مي‌گيرد و در نشريه پيک سنجش که روزهاي دوشنبه 4 و 11 اسفند منتشر مي‌شود براي دريافت پرينت کارت و برگه راهنماي مربوط اقدام کنند.

هر داوطلب مي‌تواند از روز سه‌شنبه 12 اسفند‌ماه به سايت سازمان مراجعه و با وارد کردن اطلاعات شناسنامه‌اي شامل نام و نام خانوادگي، کد ملي و تاريخ تولد يا اطلاعات ثبت‌نامي شامل شماره پرونده و کد پيگيري يا شماره پرونده و سريال ثبت‌نام خود نسبت به مشاهده و پرينت کارت شرکت در آزمون اقدام کنند.

شايان ذکر است، نتايج اوليه آزمون به صورت کارنامه تنظيم و در دهه سوم فروردين 94 از طريق سايت سازمان سنجش منتشر