کد خبر: ۷۶۲۹۲
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۱۳

بروجردی: امیدواریم مذاکرات هسته ای به نتیجه برسد

 رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان این که مذاکرات هسته ای روند خود را طی می کند و امیدواریم به نتیجه برسد، گفت: نظر وزیر امور خارجه هم در مجموع به نتیجه رسیدن مذاکرات با 1+5 است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، علاء الدین بروجردی عصر جمعه در حاشیه مراسم ترحیم صادق طباطبایی که در حسینیه شماره 2 جماران برگزار شد در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر این که رهبر معظم انقلاب فرمودند: ما باید به جایی برسیم که بتوانیم غربی ها را تحریم کنیم، گفت: رهبر معظم انقلاب در واقع با این بیانات اشاره به ظرفیتی کردند که در جمهوری اسلامی ایران وجود دارد و بدین معنا که ما دست بسته نیستیم.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا جمهوری اسلامی ایران می تواند اروپا را از گاز صادراتی محروم کند، تصریح کرد: ما قرارداد و صادرات در زمینه گاز به اروپا نداریم اما باید بگویم گاز و منابع گازی در کشور ما وجود دارد که ما می توانیم صادرات آن را به صورت اقدامی متقابل در برابر تحریم ها به کشورهای غربی ارسال نکنیم.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: امروز اروپایی ها به سوخت و انرژی احتیاج دارند و این مساله به آینده آنها گره خورده است.