کد خبر: ۷۶۳۱۶
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۱۲

نفت گران شد

 قيمت جهاني نفت در دومين ماه سال جاري ميلادي ۹.۵ دلار افزايش يافت و در پايان معاملات روز جمعه به ۶۲.۵۸ دلار در هر بشکه رسيد.

به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، به نقل از رويترز، در حالي که نفت برنت و نفت خام آمريکا به پشتوانه بهبود چشم انداز تقاضا و اختلال در عرضه، اولين رشد قيمت ماهيانه خود از ماه ژوئن تاکنون را تجربه کردند، قيمت نفت روز جمعه به ميزان قابل توجهي افزايش يافت.

قيمت سوخت ديزل نيويورک با سولفور بسيار پايين براي تحويل در ماه مارس ديروز بيش از 7 درصد و در ماه فوريه 36 درصد افزايش يافت که بيشترين رشد قيمت ماهيانه در 15 سال اخير بود.

بر اساس اين گزارش، قيمت هر بشکه نفت برنت ديروز با 2 دلار و 53 سنت افزايش به 62 دلار و 58 سنت رسيد. قيمت نفت برنت در ماه فوريه 18 درصد برابر با 9.5 دلار افزايش يافت. رشد 18 درصدي ماه فوريه بزرگترين رشد ماهيانه از مي 2009 تاکنون بود.

قيمت نفت خام آمريکا نيز در پايان معاملات ديروز يک دلار و 59 سنت افزايش يافت و به 49 دلار و 76 سنت رسيد که رشدي 3.1 درصدي را در ماه فوريه داشت.

ديروز قيمت نفت برنت و نفت خام آمريکا پس از انتشار آمارهاي موسسه بيکر هاگز که نشان مي داد تعداد سکوهاي حفاري در آمريکا اين هفته تنها 33 مورد کاهش يافته و به 986 رسيده است، موقتا افت کرد.

بر اساس آمارهاي دولتي، رشد قيمت نفت خام آمريکا به دليل افزايش حجم ذخاير نفت خام در آمريکا ضعيف بوده است. رشد قيمت نفت خام آمريکا در هفته گذشته 8.4 درصد بود.

بخش عمده رشد قيمت نفت برنت در ماه فوريه به دليل اختلالات ايجاد شده در توليد و صادرات نفت ليبي و عراق بوده است.

شکاف قيمت بين نفت برنت و نفت خام آمريکا روز جمعه به 13 دلار در هر بشکه رسيد که بالاترين رقم از ژانويه 2014 تاکنون بود.

اوله هانسن، تحليلگر بازار نفت در اين باره گفت: «سردي هوا و مشکلات پالايشگاه ها و عرضه پايين در ساحل شرقي موجب شده که سوخت ديزل با سولفور بسيار پايين به حساس ترين بخش بازار نفت تبديل شود.»
*تسنيم