کد خبر: ۷۶۳۲۱
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۸۵۰

عضوگيري رسمي داعش در زندان زنان ترکيه

  برخي وکلاي ترک و مسئولان جمعيت همکاري و همبستگي با اهالي زندانيان در ترکيه تاکيد کردند که هواداران گروه تروريستي داعش با اطلاع دستگاه هاي ذيربط، براي جذب جوانان در زندانهاي استان "وان" در ترکيه براي پيوستن به داعش تلاش مي کنند.

به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، در اقدامي جديد که بر ارتباط مستحکم گروه تروريستي داعش با نظام رجب طيب اردوغان رئيس جمهور ترکيه تاکيد مي کند، برخي وکلاي مدافع ترک و مسئولان جمعيت همکاري و همبستگي با خانواده هاي زندانيان ترکيه اظهار داشتند که هواداران اين گروه تروريستي، جوانان و کودکان بازداشت شده در زندانهاي استان "وان" در شرق ترکيه را با اطلاع دستگاه هاي ذيربط براي پيوستن به داعش جذب مي کنند که اين امر، رسوايي ديگري مبني بر همدستي دولت حزب عدالت و توسعه ترکيه در حمايت از داعش و مشارکت در گسترش و توسعه اين گروه تروريستي و ملحق کردن تروريستهاي جديد به آن به شمار مي آيد.

خبرگزاري دولتي سوريه نوشت: احمد ايجون رييس جمعيت همکاري و همبستگي با اهالي بازداشت شدگان و زندانيان ترکيه، در نشستي مطبوعاتي که پس از ديدار با جوانان بازداشت شده در زندانها برگزار کرد، گفت: جوانان زنداني تاکيد کردند که برخي اشخاص با ريش هاي بلند تحت نام ارائه دوره هاي آموزش آرايشگري و يا حرفه هاي ديگر به زندان مي آيند تا به نفع داعش تبليغ کنند.

وي افزود: اين جوانان در طول دوران بازداشت، در معرض ضرب و جرح و شکنجه و فشارهاي رواني قرار مي گيرند و قبل از آنکه آنها را به دادگاه يا به بيمارستان ببرند، در هنگام بازرسي و تفتيش، آنها را به طور کامل لخت مي کنند.

جهان يامان يک وکيل مدافع با اشاره به آسيب هاي روحي جوانان و کودکان بازداشت شده، از وزير دادگستري ترکيه خواست تا درباره مشکلات موجود در زندانها توضيح دهد.

در همين حال، روزنامه "کارشي" چاپ ترکيه نيز به تجاوز به کودکان و خشونتها در زندانهاي "سنجان" در آنکارا و "بوزانتي باضنه" و "شاکران" در ازمير و آنتاليا اشاره کرد.

به نوشته اين روزنامه، در گزارشي که مرکز "طرح نظارت بر زندانهاي کودکان" درباره وضعيت زندان در سنجان در آنکارا تهيه کرده، آمده است: کودکان بازداشت شده در هنگام رفتن به بيمارستان در معرض خشونت و اهانت و تهديد قرار مي گيرند و درمان لازم نيز در اختيار آنها قرار نمي گيرد.

روزنامه کارشي اين پرسش را مطرح کرد که آيا دولت حزب عدالت و توسعه به توصيه هاي مرکز حقوق بشر ترکيه براي تحقيق در خصوص خشونت عليه کودکان زنداني و ضرب و جرح و اهانت به آنها و نيز قرار دادن آنها در اتاقهاي انفرادي عمل کرده است؟

برخي گزارشهاي خبري نيز حاکيست که گروه تروريستي داعش کمکها و تسهيلات گسترده اي از سوي نظام اردوغان دريافت مي کند که خاک ترکيه را به مقر و گذرگاهي براي نفوذ گروه هاي تروريستي مسلح به خاک سوريه و ارائه حمايت تسليحاتي و لجستيکي به آنها تبديل کرده است.

*العالم