کد خبر: ۷۶۳۲۶
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۶۸

گیاهی که مسکن سردرد است

 استادیار گروه باغبانی دانشکده کشاورزی دانشگاه تبریز گفت: ماساژ دادن روغن طبیعی برگ بو ورم و درد ایجاد شده از پیچ خوردگی، آرتروز، دردهای عمومی، سردرد و میگرن را تسکین می‌دهد.

به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، سعیده علیزاده افزود: این گیاه ادویه‌ای حاوی مقادیر قابل توجهی از مواد معدنی و ویتامین‌هاست که در سلامت انسان نقش مهمی را بر عهده دارند.

وی تشریح کرد: برای جلوگیری از تخمیر غذا در معده مفید است، دَم کرده آن هضم غذا را آسان می‌سازد و گاز و نفخ معده را خارج می‌کند، همچنین نوشیدن دو تا سه فنجان از شربت برگ بو قبل از غذا برای درمان بی اشتهایی مفید است.

علیزاده از نقش برگ بو در تقویت بینایی گفت و ادامه داد: ویتامین آ موجود در برگ بو به قدرت بینایی فرد کمک می‌کند و در پیشگیری از ابتلا به سرطان ریه و دهان نقش دارد.

استادیار گروه باغبانی دانشکده کشاورزی دانشگاه تبریز یادآور شد: منبع غنی ویتامین ث، آ، آهن، منگنز، کلسیم، پتاسیم و منیزیم است و به طور کلی مصرف منظم برگ بو در غذاها به سلامت جسم کمک می‌کند.

علیزاده‌ برای جلوگیری از افزایش قند خون گفت: نوشیدن دَم کرده برگ بو قبل از هر وعده غذایی از افزایش قند خون جلوگیری می‌کند.

وی افزود: وجود تعدادی از ویتامین‌های ب کمپلکس نظیر نیاسین، پیریدوکسین، پنتوتنیک و ریبوفلاوین در این ادویه در سنتز آنزیمی و عملکرد سیستم عصبی و تنظیم متابولیسم بدن نقش دارد.

‌استادیار گروه باغبانی دانشکده کشاورزی دانشگاه تبریز ادامه داد: این ادویه منحصر به فرد حاوی مقادیر قابل توجهی از مواد معدنی نظیر مس، پتاسیم، کلسیم، منگنز، آهن، سلینیوم، روی و منیزیم است که در سلامت فرد نقش حیاتی بر عهده دارند.

وی با اشاره به مزایای مصرف برگ بو در برطرف شدن دیابت افزود: خاصیت آنتی اکسیدان در آن به بدن در تولید انسولین کمک می‌کند و در نتیجه در بهبود بیماری دیابت موثر است.

علیزاده مصرف برگ بو را در کاهش اختلالات گوارشی تاثیرگذار دانست و تاکید کرد: آنزیم‌های موجود در برگ بو با شکستن پروتئین‌ها و کمک به هضم غذا، علایم اختلالات گوارشی را کاهش می‌دهد و ناراحتی معده را درمان می‌کند.
*ایسنا