کد خبر: ۷۶۳۶۲
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۳۸

حداکثر 45 دقیقه خانه‌تکانی کنید!

 یک متخصص طب‌فیزیکی توصیه کرد: افراد از انجام فشرده کارهای خانه‌تکانی خودداری کرده و سعی کنند با تقسیم‌بندی مناسب کارها، آن را در تعداد روزهای بیشتری انجام دهند.

کامبیز خاموشیان در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که بیشترین آسیب‌ها در خانه‌تکانی به دنبال انجام‌دادن کارهای سنگین رخ می‌دهد، اظهار کرد: هم‌چنین جابجایی وسایل سبک در دفعات بسیار نیز به همان میزان می‌تواند آسیب‌رسان باشد.

خاموشیان با بیان این‌که افراد با استفاده از حداکثر توان خود قادر به بلندکردن برخی اجسام هستند، اظهار کرد: افراد باید از بکارگیری حداکثر توان‌شان خودداری کرده و سعی کند اجسام را با استفاده از کمک دیگران بلند کنند.

وی در همین راستا توصیه کرد: افراد پیش از انجام کارهای خانه‌تکانی کارها را با برنامه‌ریزی مناسب تقسیم‌بندی کرده و ابتدا یک تصور ذهنی از انجام کارها داشته و سپس اقدام به جابجایی وسایل کنند تا جابجایی وسایل را به حداقل ممکن برسانند.

این متخصص طب‌فیزیکی اظهار کرد: حداکثر زمان مناسب برای انجام کارهای خانه‌تکانی 45 دقیقه است و افراد باید سعی کنند پس از این مدت کار، حتما به همان میزان استراحت داشته باشند.

این متخصص طب‌فیزیکی تصریح کرد: همچنین افراد باید حدود دو 45 دقیقه در صبح و دو 45 دقیقه در بعدازظهر کار انجام داده و از انجام فشرده کارها در طول روز خودداری کنند.

خاموشیان در خصوص شستن فرش در این ایام نیز خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش دو برابری وزن فرش هنگام شستن، افراد باید به طور جدی از بلند کردن آن به تنهایی خودداری کرده و حتما این کار را با کمک دیگران انجام دهند.

وی هم‌چنین با اشاره به افزایش موارد سقوط از ارتفاع در زمان خانه تکانی توصیه کرد: افراد برای این کار از پله‌های مطمئن استفاده کرده و حتما از نفر دوم نیز برای این کار کمک بگیرند.

خاموشیان افزود: وجود نفر دوم موجب می‌شود تا علاوه بر نگه داشتن پله از پایین، از بالا رفتن افراد برای برداشتن دستمال و وسایل خودداری شود، زیرا همین بالا و پایین رفتن‌های مکرر نیز موجب زانو درد می‌شود.

این متخصص طب فیزیکی در پایان توصیه کرد: افراد بهتر است از همین حالا کار خانه تکانی را شروع کرده و کارها را تقسیم‌بندی کنند و از انجام فشرده کارها در روزهای پایانی اسفندماه اجتناب کنند.