کد خبر: ۷۶۳۹۵
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۵۳۷

فارن پالسی: جهان، پشت ایران ایستاده است


فارن پالسی در گزارشی با عنوان « جهان پشت ایران ایستاده است »، ‌نوشت اگر توافق جامع هسته ای امضا شود، جهان از آن حمایت می کند .

به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، پایگاه اینترنتی فارن پالسی در گزارشی به قلم جان هادسون با عنوان « جهان پشت ایران ایستاده است »، ‌نوشت: مذاکره کننده ارشد باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در مذاکرات هسته ای ایران به انتقادهای کنگره این کشور از خود واکنش نشان داد و اعلام کرد اگر دو طرف بتوانند امسال به توافق نامه جامع هسته ای دست یابند جهان از این توافق نامه حمایت خواهد کرد.

وندی شرمن معاون وزیر خارجه آمریکا در امور سیاسی روز جمعه در موسسه مطالعات صلح کارنگی اعلام کرد:« اگر بتوانیم به چنین توافقی دست یابیم جهان درباره آن قضاوتی خوب ارائه خواهد داد.

این سخنان شرمن در واکنش به یک گزارش جدید مطرح شد مبنی بر این که جمهوری خواهان در کنگره اذعان کرده اند نمی توانند جلوی رئیس جمهور آمریکا را در اجرایی کردن این توافق نامه در زمان ریاست جمهوری اش بگیرند.

در گزارشی دیگر، مقام سابق آمریکایی گفت: تنها راه حل مسئله هسته ای ایران، مذاکره است .

به گزارش شبکه تلویزیونی بلومبرگ، نیکلاس برنز که در فاصله سال های دو هزار و یازده تا دو هزار و چهارده معاون وزیر امورخارجه آمریکا بود، گفت: اعتقاد راسخ دارم که بهترین راه موجود برای حل مسئله  هسته ای ایران، حل و فصل موضوع از طریق مذاکرات قوی است. به نظرمن، رسیدن به این راه حل امکان پذیر است.
*واحد مرکزی خبر