کد خبر: ۷۶۳۹۶
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۴۲۹

اسرار جنجالی‌ترین شعبده‌باز جهان


 در میان شعبده‌بازان «کریس انجل»، با تلفیق برنامه‌های ابتکاری اساتید پیش از خود همچون «دیوید کاپرفیلد» با ذوق و ابتکار خود در مدتی کوتاه به شهرت رسید.

به گزارش گروه "رسانه‌ها" خبرگزاری تسنیم، در میان شعبده‌بازان «کریس انجل»، با تلفیق برنامه‌های ابتکاری اساتید پیش از خود همچون «دیوید کاپرفیلد» با ذوق و ابتکار خود در مدتی کوتاه به شهرت رسید.در واقع هوش و استعداد کریس از یک سو و نمایش‌های مسحورکننده او در برابر دوربین‌های شبکه‌های بین‌المللی از سوی دیگر کافی بود تا نام وی در فهرست مشهورترین شعبده‌بازان جهان قرار گیرد و موجی از هیجان را به مخاطبانش هدیه دهد.

دوران کودکی
«کریستوفر نیکولاس سارانتاکوس»، ملقب به «کریس انجل» 48 سال پیش در شهر نیویورک متولد شد.علاقه وصف‌ناشدنی و هیجان این کودک نوپای نیویورکی در 7 سالگی به تردستی با دیدن شعبده بازی‌های یکی از اقوامش به اوج رسید و در واقع مسیر زندگی کریستوفر به سوی اجرای برنامه‌های تردستی تغییر یافت.همچنین پدر امریکایی – یونانی کریس، مهم‌ترین مشوق وی در فراگیری سازهایی ازجمله فلوت و آکاردئون بود.بدین‌ترتیب بستری مناسب برای شکوفایی استعداد یکی از جنجال‌برانگیزترین هنرمندان آینده عرصه شعبده‌بازی فراهم آمد.


ورود به دنیای شعبده‌بازی
«هری هادینی» و «آلدو ریچیاردی»، مشهورترین شعبده‌بازان سال‌های 1970 تا 1990 میلادی، نقش فوق‌العاده تأثیرگذاری در موفقیت و شهرت کریستوفر جوان داشتند و سبب شدند وی از نوجوانی اجرای نمایش‌های سحرآمیز خویش را آغاز کند.به‌رغم مخالفت شدید خانواده، کریستوفر پس از پایان دوره متوسطه از ادامه تحصیل در دانشگاه خودداری کرد و به دنیای حرفه‌ای شعبده‌بازی روی آورد.

در سال 1994 میلادی نخستین نمایش زنده تلویزیونی کریستوفر طی یک ساعت در شبکه ABC اجرا شد و این هنگامی بود که وی تحت تأثیر کارهای خارق‌العاده «جیمز رندی» شعبده‌باز و خواننده گروه Angel Dust و آهنگ معروف MindFreak نامش را به «کریس انجل» تغییر داد.

علاقه‌مندان کریس نیز از آن پس برنامه‌های وی را تحت عنوان «مایند فریک» دنبال کردند و در یک سریال تلویزیونی که از سال 2005 میلادی آغاز شد کریس انجل این‌بار در حضور تماشاگران و علاقه‌مندانش در خیابان‌های امریکا جدیدترین ترفندهای خویش را به نمایش گذاشت.

برنامه‌های معروف به «ذهن عجیب» کریس انجل، چنان شهرتی جهانی یافت که بسیاری از کارشناسان هنر تردستی و شعبده‌بازی وی را رقیبی بی‌مانند برای دیوید کاپرفیلد شعبده‌باز افسانه‌ای دهه 1970 تا 1980 میلادی اعلام کردند.اما به عقیده بسیاری از شعبده‌بازان انجل کشف شد تا در برابر کاپرفیلد بی‌رقیب قد علم کند.

اهدای جوایز ویژه
کریس انجل در سال‌های 2001 و 2004 میلادی برنده جایزه انجمن بین‌المللی شعبده‌بازان جهان شد. این انجمن از سال 1968 میلادی تاکنون بیش از 37 هزار شعبده‌باز را به عضویت خود پذیرفته است. شبکه ماهواره‌ای E  A and نیز هر هفته مخاطبان میلیونی و جهانی‌اش را به نمایش کارهای خارق‌العاده این اعجوبه شعبده‌بازی فرا می‌خواند.


اسرار اعجوبه شعبده‌بازی
عبور از روی آب: یکی از بی‌نظیرترین ترفندهای کریس عبور از آب است که بارها در اماکن مختلف و در حضور چشمان شگفت‌زده مخاطبانش به اجرا گذاشته است راز جادوی کریس در میزی شیشه‌ای با پایه‌هایی نامرئی در زیر آب است که دوربین فیلمبردار هرگز آن را نمایش نداده است. آنچه این نمایش اسرارآمیز را بی‌رقیب و باورنکردنی کرده، استفاده از 5 دوربین فیلمبرداری است که هر کدام از آنها با ثبت زاویه‌ای خاص از افشای راز آن جلوگیری کرده‌اند.

پرواز انجل
تکنیک پرواز و شناور ماندن در آسمان، یکی از شگفت‌انگیزترین ترفندهای جدید انجل است که جنجالی وصف‌ناپذیر در میان علاقه‌مندان به راه انداخته است. وی در حالی که روی زمین قدم برمی‌دارد ناگهان بدون هیچ‌گونه وسیله نگهدارنده‌ای به پرواز در‌می‌آید اما راز این شعبده‌بازی بزرگ چیست؟انجل همیشه پشت به جمعیت در خیابان‌ها و سالن‌های نمایش این حرکت را انجام می‌دهد و در واقع نوع شلواری که وی می‌پوشد شکافی در ناحیه زانو دارد که انجل براحتی با خم کردن یک پایش و گذاشتن آن بر روی سکو همانند فردی رفتار می‌کند که در حال پرواز است.
کفش وی نیز به‌گونه‌ای طراحی شده که به شلوارش چسبیده است.

غیب شدن
یکی دیگر از حقه‌های جنجال‌برانگیز کریس که تلفیقی از شعبده‌بازی همکاران پیشین و هنر دوربین‌های فیلمبرداری هوشمند امروزی است؛ غیب شدن در انظار عمومی نام دارد.کریس توسط پارچه‌ای سفیدرنگ ظاهر شده و پس از دقایقی به طرز اسرارآمیزی با افتادن پارچه، خودش نیز غیب می‌شود اما در پس این حقه هیجان‌برانگیز چه جادویی پنهان است؟در واقع زیر میز و پاهای کریس جعبه‌ای سفیدرنگ و یا نامرئی وجود دارد که همزمان با انداختن پارچه، کریس با استفاده از سرعتی بی‌نظیر در میان جعبه خودش را پنهان می‌کند.


دو تکه کردن بدن
در این نمایش وحشتناک که نفس همه بینندگان در سینه حبس می‌شود یک نفر روی میز باریک و چوبی قرار می‌گیرد و سپس کریس با گذاشتن دست خود روی شکم فرد داوطلب با حرکتی برق‌آسا او را به دو نیم می‌کند.

راز جادوگر
در واقع این یک تکنیک قدیمی است که در اصطلاح شعبده‌بازان به بندبازی معروف است، خم کردن کل کمر به عقب تنها توسط یک ژیمناست باتجربه اجرا می‌شود اما در این نمایش زن داوطلب «روز ساین» بدلکار و معلول مادرزاد است که با استفاده از پوشش فریبنده به راحتی به دو نیم می‌شود.به عقیده بسیاری از کارشناسان؛ شعبده‌بازی، ترفند دوربین‌های مجزا، تلفیق ریاضی، فیزیک و شیمی و سرعت و مهارت است.

منبع: ایران