کد خبر: ۷۶۴۲۶
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۱۴

کلاهبرداري2 ميلياردي يک زن با وعده‌هاي توخالي

  زن تبهکار با وعده وام‌هاي ميليوني به کلاهبرداري‌هاي حرفه‌اي دست زد.

اين زن وقتي رازش نزد طعمه‌ها فاش شد از سوي مأموران پليس آگاهي آمل رديابي و بازداشت شد.

يکي از فريب‌خوردگان با مراجعه به پليس با ادعاي اينکه هدف کلاهبرداري قرار گرفته است به افسر پرونده گفت: چندي پيش از طريق يکي از دوستانم در جريان فعاليت زن جوان در زمينه وام‌هاي آسان قرار گرفتم. از آنجايي که نياز شديدي به وام داشتم براي اينکه با سرعت بيشتري بتوانم با گرفتن وام به پول برسم نزد او رفتم. آن زن پول را به عنوان دستمزد خود گرفت و قول داد در مدت زمان کوتاهي مقدمات گرفتن وام را براي من فراهم کند. چند روزي گذشت اما از وام خبري نشد. چند بار با تلفن او تماس گرفتم اما او هر بار به بهانه‌هاي عجيب مرا به روز بعد اميدوار کرد تا اينکه سرانجام خسته شده و به دفتر کارش رفتم و در کمال تعجب ديدم که او آنجا را تخليه کرده و گريخته است.

با توجه به اين اظهارات، تحقيقات مأموران درباره مخفيگاه زن کلاهبردار آغاز شد. در حالي که تجسس‌هاي پليس براي به دست آوردن ردي از وي ادامه داشت چند کلاهبرداري مشابه ديگر به کارآگاهان آملي گزارش شد.

در بيشتر اين شکايت‌ها زن شياد از ترفند گرفتن وام استفاده کرده بود. در ادامه بررسي‌ها مشخص شد اين زن با استفاده از شگردهايي تحت عنوان گرفتن وام خريد خودرو و دريافت حواله خودرو و تحويل آن به متقاضيان از 10 زن و مرد کلاهبرداري کرده است.سرهنگ ولي‌اله گنجيان‌مقدم فرمانده پليس آمل در تشريح جزئيات اين خبر گفت: در پي مراجعه گروهي به پليس آگاهي و طرح شکايت عليه زني درخصوص کلاهبرداري، رسيدگي به موضوع به طور ويژه در دستور کار مأموران پليس آگاهي آمل قرار گرفت.

وي افزود: با ادعاهاي مالباختگان و بررسي‌هاي پليسي مشخص شد کلاهبردار با گرفتن پول يا اسناد مالکيت زمين، وعده دريافت وام و حواله خودرو را به فريب‌خوردگان داده است.

فرمانده پليس آمل ادامه داد: کارآگاهان با به کارگيري شگردهاي پليسي موفق شدند اين زن را شناسايي و در اقدامي غافلگيرانه دستگير کنند.وي خاطرنشان کرد: با اعتراف زن شياد به کلاهبرداري از 14 زن و مرد و گرفتن پول‌هايي به ميزان 2 ميليارد و 300 ميليون ريال از آنان براي دريافت وام از بانک‌ها و خريد خودرو يا حواله خريد خودرو، وي با تشکيل پرونده براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضايي شد.

فرمانده پليس آمل در پايان با بيان اينکه اعتماد نابجا سرآغاز بسياري از جرايم در جامعه است، از شهروندان درخواست کرد جهت اخذ وام يا خريد خودرو از در اختيار گذاشتن اسناد و مدارک معتبر و همچنين پول به افراد ناشناس و غيرمطمئن براي انجام امور اداري خودداري کنند.
*ايران