کد خبر: ۷۶۴۲۷
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۱۷۶
تعداد نظرات: ۱ نظر

خبر خوش براي آزادراه تهران – شمال

  در حالي که با تعيين تکليف قطعه اول آزادراه تهران – شمال بين وزارت راه و شهرسازي، بنياد مستضعفان و پيمانکار چيني کار بر روي اين قطعه دوباره از سر گرفته شده معاون آخوندي اعلام کرده خبري خوش براي اين آزادراه تاريخي در راه است.

 به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، پس از نزديک به 20 سال بلاتکليفي در ساخت و تکميل آزادراه تاريخي تهران – شمال وزارت راه و شهرسازي پيگيري‌هاي ويژه خود را براي به سرانجام رساندن اين طرح بزرگ آغاز کرده و رييس شرکت ساخت رسما اعلام کرده خبري خوش در اين زمينه در آينده نزديک اعلام خواهد شد.

علي نورزاده در نشست خبري خود با خبرنگاران با بيان اين‌ مطلب تصريح کرد: قطعه چهار اين آزادراه بسيار مهم که از نزديک به سه سال قبل به زير بار ترافيک رفته پس از انجام تغييرات لازم تکميل شده و تا 20 اسفند امسال مجددا مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

معاون وزير راه و شهرسازي درباره آخرين وضعيت قطعه يک اين آزادراه نيز اعلام کرده است‌ با مذاکرات انجام گرفته بين اين وزارتخانه و بنياد مستضعفان بار ديگر پيمانکار چيني که به دليل مشکلات بوجود آمده کار عمليات اجرايي را متوقف کرده بود بار ديگر تعيين تکليف شده و در حال اجراي اين قطعه بسيار مهم است.

وي ادامه داد: طبق برنامه ريزي هاي انجام شده ساخت اين قطعه تا دو سال آينده تکميل شده و در اختيار مسافران مسير قرار مي‌گيرد.با افتتاح اين قطعه مسير اتصال تهران – شمال 60 کيلومتر کوتاه‌تر خواهد شد و زمان اين سفر به شدت کاهش مي يابد.

نورزاد در پاسخ به سوال ايسنا که وزارت راه چه تمهيداتي انديشيده تا ترافيک قطعه يک آزادراه در دو قطعه ديگر مهار شده و باعث ترافيک طولاني نشود اظهار کرد: تلاش خواهيم کرد پس از افتتاح قطعه يک وضعيت قطعات دو و سه را نيز مشخص کنيم تا در آينده نزديک اين آزادراه تکميل شود.البته افتتاح قطعات جديد نيز در اين راستا انجام مي گيرد که مردم بتوانند از حداکثر امکانات موجود در کشور استفاده کرده و زمان سفر خود را حداقل در چند قطعه محدود کاهش دهند.

وي همچنين درباره وضعيت قطعات دو و سه اين آزادراه نيز اظهار کرد: در حال حاضر مشاوران اين دو قطعه انتخاب شده و تحقيقات و مطالعات براي ساخت آن ادامه دارد.در اين رابطه چند پيمانکار طرح هاي ابتدايي براي پذيرش اين پروژه را مشخص کرده اند که البته براي تعيين تکليف نهايي نياز به بررسي هاي بيشتر وجود دارد.

وي خاطرنشان کرد: در جلساتي که در آينده نزديک در رابطه با اين آزادراه بسيار مهم خواهيم داشت وضعيت قطعات باقيمانده و آينده اين آزادراه مشخص مي‌شود و به مردم اين اطمينان را مي دهيم که در آينده نزديک خبرهاي خوش از آزادراه تهران – شمال خواهند شنيد.
*ايسنا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
ROMANIA
|
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
0
5
مبارکه تهرانیا.