کد خبر: ۷۶۴۴۳
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۶۲

فيس‌بوک ابزار ضدخودکشي هم براي کاربرانش عرضه کرد

  فيس بوک ابزاري جديد و عجيب براي کاربران افسرده و دلشکسته خود عرضه کرده تا جلوي خودکشي آنها را بگيرد.

به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، به نقل از نکست ديجيت، اين ابزار که جلوگيري از خودکشي نام دارد، با هدف شناسايي سريع افراد در معرض خطر طراحي شده تا به نيازهاي شخصي و عاطفي مهم اين افراد رسيدگي شود و از وخامت حال آنها که ممکن است باعث خودکشي شود در حد امکان جلوگيري شود.

در سال هاي اخير بسياري از روانشناسان و کارشناسان آموزشي هشدار داده‌اند که شبکه‌هاي اجتماعي و ساير سرويس هاي اينترنتي آثار منفي روحي و رواني بر کاربران خود گذاشته اند و احساسات منفي مانند انزواطلبي، افسردگي، از خود بيگانگي و ... را در آنها تقويت کرده اند. لذا فيس بوک براي پاسخ به اين اتهامات وارد عمل شده و ابزاري را طراحي کرده است.

از طريق ابزار ياد شده کاربران مي توانند پست‌هاي کاربر ديگري را به عنوان محتوايي در مورد خودکشي علامت گذاري کنند. در اين صورت فردي که پست افراد ديگر را علامت گذاري کرده توصيه هايي از سوي فيس بوک براي کمک رساني دريافت مي کند.

در مراحل بعدي با خود فرد تماس گرفته شده و از وي خواسته مي شود براي دريافت کمک با کسي صحبت کند و همچنين توصيه هايي به او ارائه مي شود. فيس بوک همچنين فرد مورد نظر را در ليست بررسي خود قرار مي‌دهد و از دوستان او مي‌خواهد در صورت نياز با خدمات اورژانس تماس بگيرند. اين سايت به صورت 24 ساعته گزارش‌هاي دريافتي در اين زمينه را بررسي کرده و به ترتيب اولويت به آنها رسيدگي مي‌کند.

اين خدمات فعلا تنها در آمريکا ارائه مي شود، اما قرار است طي ماه هاي آينده در برخي کشورهاي ديگر جهان نيز در دسترس قرار بگيرد.
*فارس