کد خبر: ۷۶۴۵۳
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۹۴

سرقت پس از دريافت مژدگاني

 رئيس پليس فتا فارس گفت: با تلاش مأموران پليس فتا اين استان شخصي که عامل برداشت از حساب خانمي در شيراز بود، دستگير شد.

به گزارش مردم سالاری، سرهنگ سيد موسي حسيني اظهار داشت: خانمي با ارائه مرجوعه قضائي به مأموران اعلام کرد که پس از مفقود شدن کيفم که حاوي مدارک شناسايي، کارت عابربانک و مقداري طلا بود، در چند روزنامه کثيرالانتشار خبر گم‌شدن کيف را آگهي و اعلام کردم هرکس کيف را پيدا کند مژدگاني دريافت خواهد کرد.

وي تصريح کرد: شاکي در ادامه اظهارات خود بيان کرد بعد از گذشت چند روز و تماس‌هاي بسيار، مردي تماس گرفت و گفت که کيف را پيدا کرده و با دادن مشخصات کامل کيف 800 هزار تومان را به‌صورت اينترنتي به شماره‌حساب وي واريز کرده اما باگذشت يک ماه علاوه بر اينکه کيف را تحويل نداد، 2 ميليون تومان نيز از حسابم برداشت کرده است.

حسيني ادامه داد: با اظهارات شاکي بلافاصله پرونده‌اي در اين مورد تشکيل شد و کارآگاهان تحقيقات علمي و بررسي‌هاي تخصصي خود را در فضاي سايبري آغاز کردند و در نهايت يابنده کيف که همان عامل برداشت غيرمجاز از حساب شاکي بود، شناسايي و دستگير شد.

 وي در ادامه گفت: متهم پس از مواجه‌شدن با مستندات به بزه انتسابي اقرار کرد و گفت که بعد از پيدا کردن کيف و دريافت مژدگاني وسوسه شدم تا از عابربانک استفاده کنم و به‌خاطر اينکه صاحب کيف رمز کارت خود را شماره شناسنامه‌اش گذاشته بود، موفق به برداشت غيرمجاز شدم. رئيس پليس فتا فارس از شهروندان خواست از مدارک شناسايي خود محافظت کرده و چنانچه اين مدارک مفقود شد، در اسرع وقت اقدام به باطل کردن کارت‌بانکي خود کنند.

 اين مسئول متذکر شد: شهروندان به‌صورت دوره‌اي رمز کارت خود را تغيير داده و کلمه عبوري را انتخاب کنند که به‌راحتي قابل حدس زدن نباشد.